اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار ایلام:

نیازمند کار مضاعف برای نهادینه ساختن روح حاکم بر دفاع مقدس در حوزه رسانه هستیم

خبرگزاری فارس: استاندار ایلام گفت: نیازمند کار مضاعف برای نهادینه ساختن روح حاکم بر دفاع مقدس در حوزه هنر، رسانه، سینما و صدا و سیما هستیم.

نیازمند کار مضاعف برای نهادینه ساختن روح حاکم بر دفاع مقدس در حوزه رسانه هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، محمود عباس‌زاده ظهر امروز در نوزدهمین نشست قرارگاه راهیان‌نور سپاه و بسیج اظهار داشت: ما در دنیا در حوزه سیاست دو خط، دو مکتب و دو رویکرد بیشتر نداریم، یکی نگاه به دنیا، اقتصاد، فرهنگ با عنصر عقلانیت توام با وحی است و یکی با عنصر عقلانیت بریده از وحی.

این مسئول اضافه کرد: دو خط هم بیشتر نداریم و این موضوع ریشه قرآنی دارد «خداوند ولی کسانی است که ایمان آورده و از ظلمت به سوی نور حرکت کردند،» این یک خط است.

عباس‌زاده تصریح کرد: تمام خطوط، مکتب‌ها و گفتمان‌های دیگر با اسامی مختلف، تمام «ایسم‌ها» سوسیالیسم، اومانیسم و ... متعلق به اردوگاه کفر است و ولی آنها خداوند نیست.

* مکاتب غیر الهی همه مکاتب کفر هستند

استاندار ایلام گفت: این دسته افرادی هستند که از نور به سوی ظلمت خارج شده‌اند، هرچه هم وجود دارد در نور است.

وی ادامه داد: نوری که ما از آن سخن می‌گوییم نوری است که خلقت عالم از آن است، نور ابزاری برای دیدن و ندیدن آن دلیل بر نبود آن نیست.

استاندار ایلام گفت: در فضای اطراف ما خیلی چیزها وجود دارد که ما اصلا قادر به دیدن آنها نیستیم، چون نمی‌بینیم دلیلی بر وجود نداشتن آن نیست.

وی ادامه داد: معرفت از نور است، باید از ظلمت هم تعریف دقیقی داشته باشیم، ظلمت با تاریکی که ما شب‌ها آن را درک و احساس می‌کنیم، تفاوت دارد و آن ظلمت نیست.

این مسئول اضافه کرد: اتفاقا اوج نور در شب‌های تاریک روی می‌دهد، اوج عبودیت، اوج معرفت، اوج نورانیت در شب روی می‌دهد، این تاریکی است و ظلمت نیست.

* منظور از ظلمت تاریکی نیست، ظلمت تعریف خاص خود را دارد

عباس‌زاده تصریح کرد: برخی برای اینکه مفهوم ظلمت را جا بیاندازند از لفظ تاریکی استفاده می‌کنند و گرنه تاریکی ظلمت نیست.

وی ادامه داد: جنس انقلاب از نور است چراکه منشأ آن خداست و در راستای اجرای احکام الهی است.

این مسئول اضافه کرد: در تاریخ جنگ‌های بسیار زیادی اتفاق افتاده اما کدام جنگ و درگیری مثل قیام عاشورا در تاریخ ماندگار شده است.

عباس‌زاده تصریح کرد: ما جنگ‌هایی داشته‌ایم که صحنه‌های خشن‌تر، کشتارهای گسترده‌تر، جنایت‌های بزرگ‌تر، مانند جنگ جهانی اول، جنگ جهانی دوم چرا هیچکدام از این‌ها گزاره‌های عاشورا را ندارد.

استاندار ایلام گفت: دلیل آن این است که عاشورا عرصه‌ای از رویارویی نور و ظلمت بود، انقلاب ما ادامه عاشوراست، دفاع ما چون دفاع از انقلاب اسلامی بود، دفاع از گفتمان مبتنی بر نور بود و متصل شد به عاشورا ماند و باید بماند.

وی ادامه داد: برخی در سال‌های دوران دفاع مقدس شهادت قسمتشان نشد، آیا نمی‌توانیم نتیجه بگیریم آنهایی که ماندند ماموریت ارزشمندتر دیگری در ادامه همان جنگ دارند.

این مسئول اضافه کرد: چه کسی می‌تواند اثبات و یا ورود کند که کار امام سجاد (ع) و کار حضرت زینب (س) کم ارزش‌تر از کار امام حسین (ع) بود.

عباس‌زاده تصریح کرد: اصلا این مهم یک کار و پروژه است، دفاع مقدس ما با حفظ ارزش‌های دفاع مقدس، نهادینه کردن ارزش‌های دفاع مقدس همه یک پروژه است و دو پروژه نیست.

استاندار ایلام گفت: اجر این کار کمتر از آن نیست، چون همه‌اش یک پروژه است، چرا آن مقدس است چون تاثیر داشته است، اگر قرار بود هشت سال دفاع مقدس ما تاثیری در تاریخ نداشته باشد پس این تقدس برای چیست، این تقدس برای تاثیر جنگ و دفاع در تاریخ است.

وی ادامه داد: ما می‌توانیم 10 یادمان در مناطق مختلف نوار مرزی در استان ایلام، خوزستان، کرمانشاه داشته باشیم و به چند شرکت هم مجوز دهیم با بهترین شیوه و امکانات رفاهی با ضریب امنیتی بسیار بالا بچه‌های ما را به یادمان‌ها ببرند و برگردانند اما همه موضوع ما این است.

این مسئول اضافه کرد: این یادمان‌‌ها و این خاک سخت‌افزار است، روح حاکم بر این خاک و یادمان‌ها چیست، هدف انتقال این روح است.

عباس‌زاده تصریح کرد: دانش‌آموزی را به منطقه عملیاتی می‌بریم و هنر این است که او را در حس رزمنده‌ای قرار دهیم که زن و بچه، دیار، پست و قدرت، دنیا و خانه و ماشین و ویلا و پول و همه را پشت پا زد و آمد آنجا.   

استاندار ایلام گفت: مهم این است کسی که وارد مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس می‌شود آن حس بزرگ رزمندگان را درک کند و کسی که در این حس قرار گیرد دلنوشته‌اش همان دو سه خطی می‌شود که دل را معنوی می‌کند.

وی ادامه داد: کسب این توفیق با پول حاصل نمی‌شود خیلی پول زیادتر از ما دارند اما آیا قادر هستند در این وادی وارد شوند.

این مسئول اضافه کرد: وقتی که خدا در جنگ دست ما را گرفت در حفظ روح حاکم بر دفاع مقدس هم باید خداوند دست ما را بگیرد و کار باید برای خدا باشد و این کار راهم انجام می‌دهیم.

عباس‌زاده تصریح کرد: اگر کار برای خداوند انجام شود نتیجه‌ خواهد داشت، کار راهیان‌نور برای بنده کاری نیست در کنار دیگر امور و نشست‌های روزانه، کار راهیان‌نور در کنار کارهای دیگر هم قرار نمی‌گیرد بلکه خودش اصل است و یک الگوست، اگر در آنجا (دفاع مقدس) موفق عمل کرده‌ایم همانقدر در این کار (راهیان‌نور) موفقیم که از آن روحیه استفاده کنیم.

استاندار ایلام گفت: هرجا کار دنبال توفیق و موفقیت هستیم باید با این روحیه وارد شویم وگرنه نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود.

این مسئول اضافه کرد: ما برای نهادینه کردن روح حاکم بر دفاع مقدس در حوزه هنر، رسانه، سینما، صدا و سیما باید کار بیشتری شود.

عباس‌زاده تصریح کرد: در این راستا باید کار هنرمندانه و ظریفی می‌خواهد که باید دنبال شود، در این راستا کارهای زیادی شده اما جا برای کار بیشتر هم وجود دارد.

انتهای پیام/2246/ت40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول