اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد:/1

پرونده‌های در انتظار مجوز نشریات را به صفر رساندیم / ضرورت پرداختن به فقه رسانه‌ای

خبرگزاری فارس: معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ‌در حال حاضر تقریباً پرونده‌های در انتظار دریافت مجوز نشریات در هیئت نظارت به صفر رسیده است.

پرونده‌های در انتظار مجوز نشریات را به صفر رساندیم / ضرورت پرداختن به فقه رسانه‌ای

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمدجعفر محمدزاده در نشست صمیمی با اصحاب مطبوعات و مسئولان خبرگزاری‌های قم که در سالن جلسات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد، طی سخنانی توسعه کیفی و تهذیب رسانه را دو برنامه محوری معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد اسلامی طی دو سال و نیم گذشته ذکر کرد.

وی لزوم رسیدن به توسعه کیفی را کمیت به میزان مقبول دانست و گفت: باید کمیت مقبول داشته باشیم تا بر بستر آن به کیفیت مطلوب نائل شویم.

وجود بیش از 5 هزار عنوان نشریه در کشور

معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه امروز بیش از 5 هزار عنوان نشریه در کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: روزی که من این معاونت را تحویل گرفتم، 4 هزار پرونده در صف دریافت مجوز قرار داشت.

وی با اشاره به برخی از تبعات صف‌ ایجاد شده برای مجوز نشریات گفت: این زیبنده جمهوری اسلامی نیست که شخصی برای دریافت مجوز 12 سال در صف باشد و پس از این همه انتظار به او گفته شود که با درخواست شما موافقت نشده است.

محمد‌زاده با بیان اینکه در حال حاضر که در روزهای پایانی سال 91 قرار داریم تقریبا کل پرونده‌های ما در هیئت نظارت به صفر رسیده است، اظهار کرد: امروز ما در نشریات استانی صفر و در نشریات تخصصی هم به روز هستیم.

باید میدان رقابت باز باشد

وی با اشاره به ضرورت‌های رسیدن به کمیت لازم در رسانه‌ها ابراز داشت: باید میدان رقابت باز باشد و فضا برای کار همه فراهم شود تا در میدان رقابت، کیفیت‌ها بالا رود.

معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: در همین راستا طی دو سال و نیم گذشته نزدیک به هزار و 700 مجوز جدید داده شده است و 4 هزار پرونده‌ای هم که در صف بودند رسیدگی شده است.

وی با مقایسه میزان بازدیدکنندگان از نمایشگاه مطبوعات در سال‌های 89 و 90 و 91 اذغان داشت: با کیفی‌سازی که صورت گرفت تعداد بازدیدکنندگان از 90 هزار نفر در سال 89 به یک‌میلیون و 100 هزار نفر در سال 90 و یک میلیون و 300 هزار نفر در سال 91 رسید و این مسئله به معنای آشتی مردم با مطبوعات است.

نمایشگاه نشریات تخصصی و دانشگاهی افتتاح می‌شود

محمد‌زاده در ادامه از افتتاح نمایشگاه نشریات تخصصی و دانشگاهی در سالن حجاب در دوشنبه آینده خبر داد و یادآور شد: طی دو سال و نیم گذشته 710 مجوز نشریه تخصصی و دانشگاهی صادر شده است که این اقدام به معنای تولید علم، جنبش نرم‌افزاری و اهمیت دادن به تحقیق و پژوهش است.

وی برگزاری هشت جشنواره فصلی مطبوعات و خبرگزاری‌ها را مورد توجه قرار داد و گفت: در جشنواره فصلی داوران هر روز صبح بهترین مطالب روزنامه‌ها را استخراج می‌کنند که این مطالب در مرحله نخست در پایان هفته و در مرحله دوم در پایان فصل داوری می‌شود.

معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه سال آینده جشنواره فصلی با جشنواره سراسری پیوند می‌خورد، اظهار کرد: در جشنواره سراسری هم مثل جشنواره فصلی همه آثار باید بررسی شود.

چاپ 70 عنوان کتاب آموزشی با رویکرد روزنامه‌نگاری اسلامی

وی همچنین به برخی دیگر از فعالیت‌های صورت گرفته در معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد اشاره کرد و برگزاری پنج دوره تربیت مدرس روزنامه‌نگاری با حضور نمایندگان از استان‌های مختلف، برگزاری دوره‌های متعدد آموزشی، چاپ 70 عنوان کتاب آموزشی با رویکرد روزنامه‌نگاری اسلامی را از جمله این فعالیت‌ها برشمرد.

محمدزاده با اشاره به اینکه کتاب‌های روزنامه‌نگاری که در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود ترجمه کتاب‌های غربی است، خاطرنشان کرد: این در حالی است که ما کتاب‌های بسیار ارزشمندی در حوزه روزنامه‌نگاری اسلامی داریم که باید به آن توجه کنیم.

وی همچنین بر پرداختن به فقه رسانه‌ای تاکید کرد و افزود: ما شدیداً نیازمند پرداختن به این موضوع هستیم که با توجه به منابع اسلامی به ویژه قرآن می‌توانیم در این مباحث وارد شویم و متون قوی در حوزه روزنامه‌نگاری بومی و اسلامی داشته باشیم.

انتهای پیام/78010/ب40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول