اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول پایگاه اطلاع‌رسانی مدیریت بحران گلستان:

رسانه‎ها به هیچ سازمانی بدهکار نیستند

خبرگزاری فارس: مسئول پایگاه اطلاع‌رسانی مدیریت بحران گلستان گفت: رسانه‌های معتبر خبری به هیچ فرد، نهاد یا سازمانی بدهکار نیستند و سیاست کاری خاص خود را انجام می‌دهند.

رسانه‎ها به هیچ سازمانی بدهکار نیستند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان،‌ سید علیرضا حسینی در جلسه کمیته رسانه‌ای مدیریت بحران استان اظهار داشت: تجربه چند ساله‎ام در حوزه‎های مختلف خبری می‌گوید رسانه‎های معتبر خبری ضمن توجه به سیاست‌های خاص خود، و بدون قضاوت خاص به دنبال بیان واقعیت‌های عریان و بی‌پرده رویدادها با حفظ شأن، جایگاه و تعهد خبری هستند.  

دستگاه‌های اجرایی مدیون رسانه‌ها هستند

وی خاطرنشان کرد: در مسیر اطلاع‎رسانی این دستگاه‌ها هستند که باید خود را مدیون و بدهکار رسانه‎ها بدانند که بدون هیچ توقع و انتظاری، در بیان موفقیت‎های کاری آنان سهیم بوده و یا به عنوان چشم‌های همیشه ناظر و بیدار جامعه به بیان نقص‎ها و معایب یک سیستم می‌پردازند.   

این کارشناس رسانه ادامه داد: با این پیش فرض چنانچه رسانه‌ای خبری دریافت کند که با وجود انشای مناسب خبری نتواند اطلاعاتی را به مخاطب بیافزاید، آن را هر زمانه دانسته و از انتشار آن خودداری می‌کند.

قضاوت درست مردم درباره عملکرد دستگاه‌ها در گرو آگاهی است

وی یادآور شد: اصول خبر و خبرنویسی به طور قطع هنر یا علمی است که تنها با گذراندن دوره‎های آموزشی حاصل نمی‌شود، بلکه نیازمند تجربه و آموزش طولانی و مستمر است.

حسینی با اشاره به تفاوت بین نگاه رسانه‌ای خبرنگاران با نگاه دولتی یک روابط عمومی، افکار عمومی را بهترین معیار برای قضاوت در مورد عملکرد دستگاه‌های اجرایی می‎داند و اضافه می‌کند: وقتی ما به مردم نگوییم که چه می‎کنیم، چگونه انتظار داریم که درباره عملکرد ما درست قضاوت کنند.

خبرهای منطبق بر نیاز مخاطبان فراگیر هستند

وی اذعان داشت: اطلاع‌رسانی به افکار عمومی حق طبیعی شهروندان است و موجب می‌شود آنان خود را در موفقیت‎ها و یا حتی کم و کاستی‎های موجود در عملکردمان شریک بدانند.

این کارشناس روابط عمومی با اشاره به تغییرات محسوس و مستمر در نگارش اخبار رسانه‎ها به ویژه طی  سال‎های اخیر تصریح کرد: این تغییرات نه در نوع نگارش اخبار، بلکه حتی در  ایجاد جذابیت برای طراحی سایت‎های خبری و مطبوعاتی نیز به چشم می‌خورد.

مسئول پایگاه اطلاع‎رسانی مدیریت بحران استان گلستان افزود: با وجود همه این شگردهای حرفه‎ای، مهم‌ترین جاذبه برای رسانه‎ها، نوع خبر از لحاظ فراگیری، شهرت، انطباق با نیاز جامعه و در نهایت چینش نگارشی آن است. 

مدیریت بحران یکی از مهمترین منابع جذاب خبری

حسینی با اشاره به مدیریت بحران به عنوان یکی از مهم‌ترین منابع خبری اضافه کرد: موضوعات این حوزه از جمله وضعیت آب و هوا یا توصیف اتفاقات و اقداماتی که در دایره بلایای طبیعی روی می‎دهد نه تنها برای مخاطبان داخلی بلکه یک اطلاع‎رسانی با هویت بین‎المللی به شمار می‎رود.

وی گفت: پس از موضوعات سیاسی و ورزشی بی‎تردید مدیریت بحران از ظرفیت و جذابیت بالایی برای اطلاع‌رسانی به افکار عمومی برخوردار است.

کسب رتبه برتر اطلاع‌رسانی توسط مدیریت بحران استان نتیجه کار گروهی است

حسینی با اشاره به موفقیت این اداره کل در عرصه اطلاع‎رسانی طی دو ماه اخیر یادآور شد: کسب رتبه اول اطلاع‎رسانی توسط این اداره کل موفقیت یک فرد نیست بلکه همه اعضای این اداره کل در آن سهیم هستند.

وی ابراز داشت: اخبار منعکس شده، مبین فعالیت مدیریت و همکاران این اداره کل است که با تمام وجود برای انجام وظایف محوله و خدمت به شهروندان گلستانی تلاش می‌کنند.

انتشار اخبار فعالیت‌های انجام شده در اولویت خبری

مسئول روابط عمومی مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به سوق دادن نگارش اخبار این اداره کل به سمت کارهای انجام گرفته متذکر شد: این اخبار کارنامه فعالیت‌های به بار نشسته این اداره کل است که از حوزه‎های مختلف کاری استخراج می‌شود.

به گفته وی بیشترین اخبار این اداره کل تولیدی و برآیند گزارشاتی است که توسط این مدیریت و مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط به این اداره کل در قالب خبر یا گفت‎وگوی مستقیم ارائه می‌شود.

انتهای پیام/83002/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول