اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کمیته جمع‌آوری کنگره شهدای قزوین:

جمع‌آوری آثار شهدا در گرو حمایت همگانی است

خبرگزاری فارس: دبیر کمیته جمع‌آوری آثار و اسناد کنگره شهدای استان قزوین گفت: جمع‌آوری آثار شهدا، پشتیبانی همه دستگاه‌های اجرایی و اقشار گوناگون جامعه را می‌طلبد.

جمع‌آوری آثار شهدا در گرو حمایت همگانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حسین صلح جو در جمع خبرنگاران استان قزوین اظهار داشت: آثار و اسناد شهدا در این کمیته گردآوری شده و به صورت مکتوب و مستند به نسل‌های آینده منتقل می‌شود.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در فرمایشات خود این میدان کار را برای ما تبیین کردند که اگر بخواهیم جوانان نسل آینده، جوانانی که هشت سال دفاع مقدس را از نزدیک ندیده‌اند با ویژگی‌های جوانانی که در هشت سال دفاع مقدس حماسه آفریدند، آشنا شوند و از ویژگی‌های آنان برای خود الگوبرداری کنند، لازم است که به طور صحیح و بدون هیچ گونه انحرافی رزمندگان هشت سال دفاع مقدس را به نسل‌های آینده معرفی کنیم.

این مسئول اضافه کرد: برای تحقق این فرمایش مقام معظم رهبری کمیته جمع‌آوری در کنگره شهدای استان قزوین راه‌اندازی شد و در شهرستان‌ها و بخش‌های این استان نیز رده‌های مشابه در حال فعالیت هستند.

دبیر کمیته جمع‌آوری آثار و اسناد شهدا قرارگاه کنگره سرداران و سه هزار شهید استان قزوین عنوان کرد: برای انجام بهتر این کار دو اقدام مهم صورت گرفت که نخستین اقدام، برگزاری دوره‌های آموزشی برای اعضای کمیته جمع‌آوری در شهرستان‌ها بود.

صلح‌جو سازماندهی این افراد در قالب گروه‌های سه تا چهار نفره را دیگر اقدام کمیته خواند و ادامه داد: این گروه‌ها متشکل از بانوان و آقایان و یا تلفیقی از آن‌ها هستند که برای سرعت عمل در جمع‌آوری آثار شهدا به منازل شهدا مراجعه کرده و با خانواده‌های آنان گفت‌و‌گو می‌کنند.

وی اظهار داشت: با توجه به حمایت‌هایی که از سوی فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین از این کنگره می‌شود، توانستیم تجهیزات لازم از جمله رایانه، اسکنر و دوربین فیلمبرداری را با توجه به بودجه‌ای که برای سپاه مقدور بود در اختیار کنگره قرار داده و برای این تیم‌ها فراهم کنیم تا در منزل شهدا آثار و وصیت‌نامه شهدا را اسکن کرده و در رایانه همراه ذخیره کنند.

این مسئول ادامه داد: با این کار دیگر نیازی به در اختیار گرفتن اصل آثار و وصیت‌نامه شهدا که در برخی از موارد باز گرداندن آن‌‌ها به خانواده‌های شهدا با مشکلاتی روبرو می‌شد، وجود نخواهد داشت.

دبیر کمیته جمع‌آوری آثار و اسناد شهدا قرارگاه کنگره سرداران و سه هزار شهید استان قزوین خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شهدا فقط منتصب به بسیج و سپاه نیستند بلکه از اقشار مختلف جامعه هستند که در دوران هشت سال دفاع مقدس در قالب بسیج و سپاه در جبهه‌ها حضور یافتند و به درجه رفیع شهادت نائل آمدند، از همه اقشار جامعه انتظار می‌رود در این مهم یاری‌گر ما باشند.

صلح‌جو افزود: لازمه تحقق 100 درصدی این کار پشتیبانی تمام مسئولان و دست‌اندرکاران استان است که در این زمینه ورود پیدا کنند و همکاری‌های لازم برای انجام این کار ارزشمندی که در طول تاریخ می‌تواند یک بار اتفاق بیفتد را داشته باشند.

این مسئول خاطرنشان کرد: جمع‌آوری آثار برای جلوگیری از تحریف آثار و وصایای شهدا نیز است، زیرا بسیاری از بیاناتی که از شهدا گفته می‌شود در حد گفتمان بوده و مکتوب نمی‌شود، بنابراین باید بتوانیم این خاطرات را از انحراف دور نگه داریم که لازمه‌اش مکتوب کردن است که در کمیته جمع‌آوری و محقق می‌شود.

دبیر کمیته جمع‌آوری آثار و اسناد شهدای قرارگاه کنگره سرداران و سه هزار شهید استان قزوین اظهار امیدواری کرد تا با مستند و مکتوب کردن وقایع هشت سال دفاع مقدس که در آثار و خاطرات شهدا گنجانده شده است، واقعیت‌های انقلاب و دفاع مقدس آن گونه که بوده به نسل آینده منتقل شود.

انتهای پیام/77001/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول