اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه ناحیه ملایر:

نهضت روشنگری با هدف تبیین سیره شهدا عملیاتی شود

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه ناحیه ملایر بر حرکت جهادی و نهضت روشنگری با هدف تبیین سیره شهدا در جامعه تأکید کرد.

نهضت روشنگری با هدف تبیین سیره شهدا عملیاتی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، مراد اسماعیلی در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ملایر اظهار داشت: شورای فرهنگ عمومی با هدف برسی دقیق فرهنگ‌های مختلف و تعمیق بیشتر فرهنگ در بین عامه مردم تشکیل می‌شود .

وی با تبیین به فرهنگ‌های مختلف جامعه به فرهنگ ایثار و شهادت اشاره کرد و افزود: در این راستا برگزاری یادواره‌های شهدا و اجرای طرح راهیان نور در طی سال‌های اخیر به منظور توسعه و تحکیم فرهنگ ایثار و شهادت کاری بزرگ بوده که از سوی نهادهای فرهنگی جامعه در حال انجام است.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر اظهار داشت: در جنگ نرم و فضای ملتهبی که امروز دشمن در بین جامعه و جوانان ایجاد کرده می‌طلبد فرهنگ ایثار و شهادت مجاهدان راه خدا را به نسل جدیدی که روزهای جنگ را ندیده‌اند انتقال دهیم.

وی گفت: برگزاری یادواره‌ها در واقع نوعی تذکر و مکانیزم دفاعی در مقابله حربه‌های دشمن است.

اسماعیلی از برگزاری 42 یادواره در سال جاری در سطح شهرستان ملایر خبر داد و افزود: بیشتر این یادواره‌ها به صورت خودجوش برگزار و با استقبال خوب مردم مواجه شده است.

وی در ادامه بر برگزاری با کیفیت یادواره‌ها تأکید کرد و گفت: برگزاری یادواره‌ها با برنامه‌های تکراری به صورت یک سخنرانی، مداحی و یا پخش یک کلیپ خلاصه می‌شود که باید از حالت کلیشه‌ای خارج شود و با برنامه‌های جذابتر در راستای شناخت راه و هدف شهدا برای جذب بهتر و بیشتر جوانان برگزار شود.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر برگزاری یادواره‌ها را ادامه راه شهدا و برگرفته از فرهنگ عاشورا برشمرد و تصریح کرد: روحیه شهادت‌طلبی و ایثار یکی از مهم‌ترین راهبردهای انقلاب است و حتماً باید ارزش‌ها و این روحیه در بین مردم زنده نگه داشته شود.

وی عنوان داشت: روحیه جهادی و ایثار ملت ایران همه جا ثابت شده است و راهی در مقابله با هجمه‌های بین‌اللملی دشمن است که با این روحیه باید در مقابل این هجمه‌ها پایدار باشیم.

اسماعیلی بر شکل‌گیری ستاد مرکزی یادواره‌ها با محوریت بنیاد شهید و همکاری سایر دستگاه‌های فرهنگی تأکید کرد و ابراز داشت: بحث ارزش‌ها و و شهادت‌طلبی مقوله ملی است و تنها به یک دستگاه و نهاد اختصاص ندارد که باید نسل به نسل به آیندگان این کشور منتقل شود.

وی با اشاره به این که یادواره‌های شهدا به صورت مردمی و خودجوش همه ساله برگزار می‌شود افزود: این حرکت بزرگ فرهنگی و اصیل ارزش هزینه کردن دارد و باید از اعتبارات فرهنگی شهرستان بخشی به این امر اختصاص پیدا کند.

اسماعیلی با اشاره به اثرگذار بودن این قبیل برنامه‌ها در بین قشر جوان گفت: با فضاسازی محیط شهر باید حرکتی جهادی و نهضت روشنگرانه با هدف تبیین سیره شهدا در جامعه عملیاتی شود.

در ادامه مدیر کمیته امداد ملایر نیز با تبریک هفته احسان و نیکوکاری به تشکیل این نهاد توسط امام خمینی در سال 57 اشاره کرد و عنوان داشت: فرهنگ احسان و نیکوکاری در بین مردم ما به خوبی نهادینه شده است اما در راستای حمایت‌های بیشتر از محرومان جامعه نیاز به فرهنگسازی بیشتر و بهتر بین خیرین و اقشار مختلف را می‌طلبد.

علی کولیوند با اشاره به عملکرد کمیته امداد ملایر در سال جاری تعداد خانوارهای زیر پوشش این نهاد را 6 هزار و 452 خانوار برشمرد و گفت: یک هزار و 154 یتیم، یک هزار و 636 دانش‌آموز و 450 دانشجو زیر پوشش کمیته امداد ملایر هستند.

وی اجرای طرح‌های مختلف در کمیته امداد را از خدمات این نهاد به خانواده‌های زیر پوشش برشمرد و گفت: ساخت مسکن، اعطای وام، تهیه جهیزیه برای نوعروسان، کلاس‌های آموزشی و... از جمله این خدمات است.

مدیر کمیته امداد ملایر به اجرای طرح مسجدمحوری با محوریت ائمه جماعات  از شهریور ماه سال جاری در ملایر توسط کمیته امداد اشاره و ابراز کرد: در این طرح نیازمندان هر محله با کمک ائمه جماعات شناسایی و کمک‌های خیرین همان محله جمع‌آوری و در اختیار محرومان قرار می‌گیرد.

وی از اجرای طرح امدادیاران از آذر ماه در کمیته امداد ملایر خبر داد و افزود: در این طرح افراد علاقه‌مند در بخش‌های مختلف که تمایل همکاری به صورت افتخاری با کمیته امداد را دارند در راستای رفع نیازهای مختلف افراد زیر پوشش همکاری خود را با امداد اعلام می‌کنند.

در ادامه بخشدار مرکزی ملایر نیز جلسه شورای فرهنگ عمومی را در شهرستان مهم برشمرد و گفت: طرح‌هایی که در این شورا مصوب می‌شود باید در سطح شهرستان عملی شودابراهیم نوروزی بر شناخت نیازهای واقعی جامعه توسط دستگاه‌های فرهنگی تأکید کرد و ابراز داشت: می‌طلبد با شناخت درست آسیب‌ها و تهدیدات و مشکلات مردم را شناسایی و در راستای رفع این موارد برنامه ریزی و حرکت کرد.

انتهای پیام/89013/غ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول