اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نائب‌رئیس اتاق بازرگانی ایران:

تشکل زنان کارآفرین کرمان راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: نایب‌رئیس اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی ایران گفت: راه‌اندازی تشکل زنان کارآفرین کرمان در دستور کار اتاق بازرگانی استان قرار دارد تا به مسائل دینی، اخلاقی و اقتصادی بانوان بپردازد.

تشکل زنان کارآفرین کرمان راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محسن جلال‌پور سه‌شنبه شب در همایش «چادر، حجاب برتر» با بیان اینکه حجاب یکی از میوه‌های عفاف است، اظهار داشت: عفاف تمام خوبی‌ها را در برمی‌گیرد و داشته‌ها، دانسته‌ها و باورهای درونی برای پاک زیستن و نگاه پاک است.

وی با اشاره به اینکه حجاب نماد بیرونی عفاف است، ادامه داد: آنچه که امروز در جامعه ما روی می‌دهد و ما نتیجه بدی می‌گیریم به این علت است که از شئونات و آموزه‌های اصلی دین فاصله گرفته‌ایم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی استان کرمان خاطر نشان کرد: موفقیت جامعه اسلامی بنا بر توصیه دینی بوده است و فاصله گرفتن از ارزش‌ها موجب بروز مشکلات می‌شود.

وی با بیان اینکه بدحجاب‌ها عامل بروز مشکلات اخلاقی جامعه امروز ما هستند، تصریح کرد: حجاب لازمه جامعه است و برای پیشگیری از عواقب بدحجابی باید به این موضوع توجه جدی داشته باشیم.

جلال‌پور افزود: حجاب باید در چشم، گفتار و رفتار افراد وجود داشته باشد و در قرآن بر رعایت حریم در نگاه به نامحرم از سوی مرد و زن و حجاب در گفتار تأکید شده است.

وی با بیان اینکه برگزاری همایش‌ها با موضوع حجاب و عفاف از وظایف دینی و اخلاقی ما است با اشاره به نقش زنان در مسائل اقتصادی ابراز داشت: جامعه امروز ما به حضور فعال زنان نیاز دارد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی استان کرمان با اشاره به اینکه رحمت تحریم‌ها بیشتر از زحمت آنها است، گفت: بعد از اعمال تحریم‌ها همه به دنبال اقتصاد غیرنفتی، اقتصاد مقاومتی و اقتصاد تولیدمحور هستند.

جلال‌پور عنوان کرد: اقتصاد مقاومتی در ابتدا اقتصاد مردمی است و زنان به عنوان ستون خانواده در این زمینه نقش بسزایی دارند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی بر استفاده از تولیدات داخلی تأکید دارند و زنان باید این مهم و همچنین مدیریت بهره‌وری و صرفه‌جویی را مدنظر قرار دهند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی استان کرمان با اشاره به اینکه زنان کارآفرین 10 درصد اعضای اتاق‌های بازرگانی در ایران را تشکیل می‌دهند، بیان داشت: این آمار رقم مطلوبی نیست و باید افزایش یابد.

جلال‌پور خاطر نشان کرد: راه‌اندازی تشکل زنان کارآفرین کرمان در دستور کار اتاق بازرگانی استان در سال آینده قرار می‌گیرد تا به مسائل دینی، اخلاقی و اقتصادی بانوان بپردازد.

وی در پایان اذعان داشت: اتاق بازرگانی کرمان برای توسعه استان و پیشرفت نظام در زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی خدمت و تلاش می‌کند.     

انتهای پیام/80019/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول