اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه:

قداست ازدواج در قرب الهی است/ همسران طلاب الگوی زنان جامعه شوند

خبرگزاری فارس: یکی از اساتید حوزه و دانشگاه در جمع طلاب بافقی اظهار داشت: نیت قرب الی الله سبب مقدس بودن ازدواج می‌شود.

قداست ازدواج در قرب الهی است/ همسران طلاب الگوی زنان جامعه شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، حجت‌الاسلام علی خلعتی از اساتید حوزه و دانشگاه و از مشاوران مجرب در مراکز مشاوره حوزوی و دانشگاهی، با اشاره به ملاک و معیار انتخاب همسر از دیدگاه اسلام اظهار داشت: اگر زن و مرد معیارهای اسلامی را مدنظر قرار دهند، بسیاری از مشکلات زندگی آنها خود به خود حل خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به جایگاه نیت در همه امور از جمله مسئله ازدواج عنوان کرد: اینکه با چه نیتی ازدواج کنیم تاثیر بسزایی در زندگی ما دارد زیرا گاهی افرادی با انگیزه رسیدن به آرامش یا رها شدن از خانه پدری و یا رهایی از مشکلات مالی و ... به مسئله ازدواج روی می‌آورند اما آنچه به ازدواج قداست می‌دهد نیت قرب الی الله است که اگر‌ آغاز ازدواج با نیت الهی باشد، هر یک از زوجین بسیاری از مشکلات را تحمل کرده و با صبر و حوصله زندگی را ادامه می‌دهند.

خلعتی بیان کرد: اما اگر نیت، خدایی نباشد به طور قطع زوجین نمی‌توانند در زندگی به مسئله صبر فکر کنند و حتی گاهی منجر به پرخاشگری نیز می‌شود بنابراین کسی که با نیت قرب الی الله زندگی را شروع کند، نسبت به افراد دیگر مقاوم‌تر خواهد بود.

وی همچنین با اشاره به زندگی طلاب و همسران آنان خاطرنشان کرد: اگر خانواده‌های طلاب، هنوز بر انگیزه‌ای که زندگی خود را با آن آغاز کردند، باقی هستند که هیچ اما اگر این چنین نیست، باید به عقب برگشته و بر روی هدف و نیت خود تفکر کرده و آن را بازسازی و تصحیح کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: نقش همسران طلاب کمتر از طلاب نیست و روش زندگی خانواده‌های طلاب باید با دیگران متفاوت باشد زیرا آنها الگوی خانواده‌های دیگر هستند بنابراین آنها نیز تا آنجا که می‌توانند باید بر برخی موضوعات مانند مباحث اعتقادی، احکام و مسائل اخلاقی مورد نیاز جامعه تسلط پیدا کرده و به آنها مسلح شوند زیرا نخستین لازمه الگو بودن، داشتن اطلاعات ضروری است.

وی عنوان کرد: خانواده‌های طلاب باید علاوه بر اطلاعات معمول، اطلاعات به روزی در مورد روش‌های همسرداری، فرزندپروری و ... داشته باشند و حتی لازم است یک همسر طلبه، کارهای هنری و ورزشی را نیز آموزش ببیند تا بتواند تبلیغ دین را به طور کامل انجام دهد.

خلعتی همچنین به بیان مهارت‌های زندگی از جمله اعتماد به نفس، دوری از افسردگی، انتقاد پذیری و ... پرداخت و افزود: مهم‌ترین مهارت در زندگی ما انسان‌ها، مهارت برقراری ارتباط یا همان آداب معاشرت است که اسلام و بزرگان دین ما بر این مسئله بسیار تاکید کرده و روایات فراوانی در این زمینه به دست ما رسیده است.

وی با اشاره به اینکه غربی‌ها مهارت‌هایی را در جامعه خود ترویج می‌دهند، افزود: چون جامعه ما نیز به اینگونه مسائل نیاز دارد، به همین دلیل باید این مباحث را با رویکردی اسلامی و دینی بومی‌سازی شوند تا با دین ما در تعارض نباشند.

خلعتی، مهارت ارتباط را به دو بخش ارتباط با خود و ارتباط با دیگران تقسیم کرد و بیان داشت: مباحث آداب همسرداری و روش تربیت فرزند در بخش دوم قرار می‌گیرد که آموختن آن نیز نوعی مهارت است و کارایی بسیار فراوانی دارد.

انتهای پیام/2464/ت30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول