اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خانه‌های کارآفرینی کوثر راه‌اندازی شد

سوغات ری در دست زنان کارآفرین

خبرگزاری فارس: زنان کارآفرین ری، سوغات ری و دستاوردهای خود را در جشنواره گردشگری، سوغات و صنایع دستی به نمایش گذاشتند.

سوغات ری در دست زنان کارآفرین

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، زنان کارآفرین ری، سوغات و دستاوردهای خود را در جشنواره گردشگری، سوغات و صنایع دستی به نمایش گذاشتند.

عزیزدخت شمس، مسئول کارآفرینی شهرداری منطقه 20 در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی فارس در جنوب استان تهران با اشاره به حضور و مشارکت زنان کارآفرین در رونق جشنواره گردشگری گفت: باتوجه به تاکید شهردار تهران مبنی بر توانمندسازی زنان بی‌سرپرست و بد سرپرست اکنون بیش از 2 هزار نفر از زنان منطقه زیر پوشش چتر حمایتی شهرداری منطقه 20 قرار دارند که با فراهم کردن بستر کار و تولید مناسب تعداد قابل توجهی از این زنان در مراکز کارآفرینی به فعالیت مشغول هستند.

بنابراین به‌منظور تقویت بنیه اقتصادی زنان کارآفرین، معرفی و عرضه سوغات و دستاوردهای هنری ری به زنان کارآفرین و هنرمند منطقه واگذار شده است که خوشبختانه در طول برگزاری جشنواره گردشگری توانستند نظر بسیاری از مخاطبان را به سوی خود جلب کنند.

گفتنی است اکنون سه مرکز کارآفرینی کوثر در منطقه راه‌اندازی شده است که در توانمندسازی زنان بی‌سرپرست تاثیر بسزایی داشته است.

مسئول کارآفرینی شهرداری منطقه 20 با اشاره به این خبر گفت: باتوجه به بستر فراهم شده بانوانی که دارای شرایط و خلاقیت خاص هستند، می‌توانند خود را به‌عنوان کارآفرین به مرکز کارآفرینی شهرداری معرفی کنند و از امکانات شهرداری در قالب مکان مناسب، مشاوره و ... برای راه‌اندازی مراکز آموزش کارآفرینی بهره‌مند شوند.

لازم به ذکر است پس از برگزاری کلاس‌های آموزشی مهارتی که به‌صورت رایگان برگزار می‌شود، افراد زیر پوشش برای اشتغال و ورود به بازار کار جذب خانه کارآفرینی می‌شوند و فعالیت خود را در زمینه توسعه کسب و کار آغاز می‌کنند.

خانم شمس، رونق تعاونی‌های کارآفرینی را یکی دیگر از دستاوردهای زنان کارآفرین منطقه برشمرد و افزود: اکنون ده‌ها تعاونی کارآفرینی به همت زنان کارآفرین راه‌اندازی شده است که هشت تعاونی فعال با حضور بیش از 70 سهام‌دار از رونق خوبی برخوردار است که تاکنون در زمینه تولید و اشتغال رتبه‌های خوبی کسب کرده‌اند.

مسئول کارآفرینی شهرداری منطقه 20 در پایان از تمام زنان خلاق و کارآفرین منطقه برای همکاری و توسعه کارآفرینی دعوت به همکاری می‌کند.

انتهای پیام/2462/ع30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول