اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار زنجان:

افزایش 4 درصدی سرطان‌های زنان در زنجان علت‌یابی شود

خبرگزاری فارس: استاندار زنجان گفت: بروز 4 درصدی نتایج پیش‌ بدخیم در پژوهش اسمیر دهانه رحم بانوان استان زنجان علت‌یابی شود.

افزایش 4 درصدی سرطان‌های زنان در زنجان علت‌یابی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد رئوفی‌نژاد ظهر امروز در جلسه کارگروه امور بانوان در زمینه طراحی المان حضور بانوان زنجانی در عرصه انقلاب اسلامی اظهار داشت: استان زنجان پنج نماد شاخص دارد.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه نمادهای استان زنجان مورد غفلت واقع شده است، خاطرنشان شد: تجمیع نمادها در یک جا برای معرفی استان زنجان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

استاندار زنجان با بیان اینکه به نمادهای شاخص استان زنجان به صورت جزئی و جداگانه پرداخته شده است، تصریح کرد: غواصان دریا‌دل و خط‌شکن استان، گنبد عظیم سلطانیه، شیخ اشراق، راهپیمایی زنان زنجانی و پایتخت شور و شعور حسینی از شاخص‌ترین نمادهای استان برای معرفی آن است.

وی با تاکید بر اینکه هنوز بسیاری از افراد نمی‌دانند که شیخ شهاب‌الدین سهروردی اهل زنجان است، اضافه کرد: معرفی مناسبی از نمادهای استان صورت نگرفته است و این امر باید مورد توجه باشد.

*تجمیع پنج نماد شاخص استان در قالب یک المان شهری

رئوفی‌نژاد با بیان اینکه باید نمادهای شاخص استان زنجان در قالب یک المان شهری تجمیع و طراحی شود، ادامه داد: مسئولیت این طرح به عهده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان است.

وی با اشاره به اینکه تجمیع المان‌ها و نمادهای شاخص استان زنجان در یک طرح سبب معرفی استان می‌شود، یادآور شد: مسافران ورودی و مردم با یک نگاه با همه شاخص‎های استان آشنا می‌شوند.

*نصب المان زنان زنجانی در عرصه انقلاب توسط شهرداری

استاندار زنجان با اشاره به اینکه اقدامات شهرداری زنجان در زمینه نصب المان‌ها با اقدامات و برنامه‎های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هیچ منافاتی با یکدیگر ندارند، اذعان داشت: باید برای اجرای المان‌ها در سطح شهر اقدام شود.

وی افزود: المان زنان زنجانی در ورودی شهرک گلشهر کاظمیه زنجان نصب می‌شود.

*باید دلیل افزایش بروز سرطان در زنجان پیدا شود

رئوفی‌نژاد در ادامه جلسه و پس از ارائه گزارشی در زمینه سرطان دهانه رحم توسط یکی از اعضای هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با تاکید بر اینکه باید بروز نتایج پیش بدخیم به میزان 4 درصد در استان زنجان علت‌یابی شود، ادامه داد: پیشگیری‌ها و درمان نیز در این راستا مورد توجه باشد.

وی در ادامه سخنان با اشاره به اجرای طرح غربالگری سلامت زنان سرپرست خانوار در استان زنجان، اضافه کرد: این آزمایشات برای زنان جامعه بسیار موثر است.

*اجرای غربالگری سلامت بانوان زنگ خطری برای مسئولان

استاندار زنجان با اشاره به اینکه انجام غربالگری سلامت زنان سرپرست خانوار حداقل یک زنگ خطری برای مسئولان به شمار می‌رود، یادآور شد: این اقدامات سبب پیشگیری و درمان به موقع بیماری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برخی از زنان به ویژه زنان روستایی به دلیل فقر فرهنگ و فقر مالی اقدام به آزمایشات و سلامت‌سنجی نمی‌کنند، تصریح کرد: برخی از زنان نیز اطلاعی از بیماری‌های خود ندارند.

رئوفی‌نژاد با بیان اینکه سلامت همه افراد جامعه مورد تاکید بوده و از اهمیت برخوردار است، ادامه داد: اما در اجرای طرح‌ها اولویت‌بندی و درجه‌بندی‌هایی مشخص می‌شود.

*سلامت جسمی، سلامت اجتماعی و اخلاقی را به دنبال دارد

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح غربالگری سلامت زنان به دنبال خود سبب حفظ سلامت اجتماعی، فرهنگی و اخلاقی جامعه می‌شود، افزود: اجرای این طرح‌ها از نظر اخلاقی و دینی نیز مورد توجه است.

در ادامه این جلسه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه طرح تجمیع نمادهای شاخص استان زنجان در قالب یک المان اجرا می‎شود، ادامه داد: با شهرداری زنجان نیز همکاری‎های لازم را برای نصب و طراحی المان زنان زنجانی در عرصه انقلاب داریم.

انتهای پیام/73006/ر40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول