اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل خبر داد

ممنوعیت شکار از 15 اسفندماه

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از پایان مهلت شکار و صید در استان اردبیل و آغاز محدودیت در این زمینه از 15 اسفندماه خبر داد.

ممنوعیت شکار از 15 اسفندماه

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی حمیدی عصر امروز در نشست با جمعی از خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: براساس دستورالعمل صدور پروانه شکار و صید از طرف محیط زیست و ابلاغ سراسری آن، ما از اول آبان‌ماه تا 15 اسفندماه شاهد صدور مجوز برای شکارچیان و صیادانی بودیم که پروانه بهره‌برداری داشتند.

وی ادامه داد: در این مدت دارندگان سلاح‌های مجوزدار فرصت داشتند تا شکار در مناطق تعیین شده و مکان‌های معین را انجام دهند، اما این پروانه از امروز لغو بوده و دیگر با شکارچیان متخلف نیز برخورد می‌شود.

حمیدی، پایان مهلت شکار و صید را در استان اردبیل یادآور شد و خاطرنشان کرد: از امروز به بعد هرگونه شکار و صید غیرمجاز در آبزی و خشک‌زی ممنوع بوده و هیچ شکارچی و صیادی حق ندارد در این زمینه اقدام عملی را انجام دهد.

این مسئول، هدف از اجرای طرح ممنوعیت شکار را در این ایام زمینه‌ساز تقویت نسل حیات وحش، تنوع زیستی و برخورد با تخلفات آشکار در این حوزه اعلام کرد و افزود: به نظر می‌رسد؛ تمامی صاحبان پروانه شکار و صید به قوانین و ممنوعیت‌های زمانی و مکانی پایبند بوده و اجازه ندهند، برخوردی با افراد متخلف صورت بگیرد.

وی با اعلام سامانه تماس مردمی برای اطلاع‌رسانی از شکارهای غیرمجاز و صید نامحدود اضافه کرد:‌ سامانه 1540 به عنوان سامانه دریافت‌کننده اطلاعات مردم آمادگی دارد، نظرات، پیشنهادات و گزارش‌ها را دریافت کرده و نسبت به اعمال قانون اقدام لازم را انجام دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در ادامه سخنان خود بیان داشت: ما در استان اردبیل زیستگاه‌ها و منابع طبیعی ارزشمندی داریم که بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها می‌تواند بیش از هر زمان دیگر ما را در رسیدن به اهداف و اولویت‌ها کمک کند.

حمیدی، قابلیت‌ها و تنوع زیستی استان اردبیل را ممتاز و شاخص برشمرد و ادامه داد:‌ وجود کوهستان سبلان، سهند، آق‌داغ، دریاچه نئور،‌ رودخانه‌های ارس، جنگل‌های سرسبز اردبیل، ارسباران، ارس و آب‌های گرم متعدد از جمله این ظرفیت‌ها است که بیش از گذشته می‌تواند ما را در غنیمت شمردن این فضاها کمک کند.

وی با برشمردن برخی از مناطق شکار ممنوع در استان اردبیل متذکر شد: منطقه حفاظت شده نئور با زیبایی‌ها و جلوه‌های ارزشمند و اثر طبیعی ملی قله سبلان به همراه دیگر مناطق حفاظتی همچون آق‌داغ، یخگان، نئور، ازناو، گندیمن و جنگل‌های بکر و طبیعی اندبیل خلخال از جمله این مناطق است که می‌تواند به عنوان زیستگاه‌های طبیعی حیوانات و پرندگان به شمار آید.

حمیدی در پایان، پاسداری از این ظرفیت‌های عظیم را وابسته به همکاری و مساعدت خود شهروندان دانست و گفت:‌ ما می‌توانیم با صیانت از این ظرفیت‌های عظیم برای نسل آینده میراثی ارزشمند به یادگار بگذاریم تا آنها بتوانند از این ظرفیت استفاده کنند.

انتهای پیام/62006/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول