اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل میراث فرهنگی چهارمحال و بختیاری:

پرونده شکار کبک در فرهنگ بختیاری در فهرست آثار ملی ثبت شد

خبرگزاری فارس: معاون میراث فرهنگی اداره ‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: پرونده شکار کبک در فرهنگ بختیاری با شماره 503 در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

پرونده شکار کبک در فرهنگ بختیاری در فهرست آثار ملی ثبت شد

شاهین ایل بیگی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار کرد: با توجه به شرایط محیطی و اقلیمی استان چهارمحال و بختیاری، استان زیستگاه پرندگانی از جمله کبک بوده که شکار آن برای صیادان و شکارچی‌های بومی از اهمیت خاصی برخوردار است و تنها کسانی موفق به شکار این پرنده می‌شوند که در فنون خاص شکار این پرنده تبحر خاصی داشته باشند.

وی افزود: در قوم بختیاری از قدیم الایام شکار از اهمیت خاصی برخوردار بوده و مرد شکارچی از منزلت بالایی برخوردار است چرا که شکار نشان از دلاوری و شجاعت مرد دارد. 

ایلبیگی‌پور مهم‌ترین نمونه کبک در استان چهارمحال و بختیاری را کبک دری دانست و اضافه کرد: کبک دری پرنده‌ای است بی‌نهایت محتاط که اغلب پس از احساس خطر مسافت زیادی را پرواز می‌کند، همچنین این پرنده بسیار خجالتی بوده و به اندازه دیگر ماکیان اجتماعی نیست و معمولا جفت ‌جفت دیده می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه در گذشته‌های دور شکار یکی از منابع اصلی معیشتی قوم بختیاری بوده است، ادامه داد: فنون شکار کبک نیز با توجه به قدمت شکار و اهمیت آن در فرهنگ بختیاری تاریخچه‌ای به وسعت این فرهنگ دارد. 

انتهای پیام/68005/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول