اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حفاظت محیط زیست خواف

4 شکارچی متخلف در خواف تسلیم قانون شدند

خبرگزاری فارس: رئیس حفاظت محیط زیست خواف از دستگیری چهار متخلف شکار و صید در این شهرستان خبر داد.

4 شکارچی متخلف در خواف تسلیم قانون شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان‌رضوی، عباس طاهریان اظهار کرد: در پی گشت و کنترل در حوزه استحفاظی شهرستان خواف ماموران یگان حفاظت محیط زیست به یک دستگاه خودروی پراید مشکوک شده و نسبت به بازرسی آن اقدام کردند.

وی با اشاره به اینکه مالک خودرو در معیت فردی دیگر قصد شکار در ارتفاعات تنگل خرگرد را داشت؛ گفت: از داخل این خودرو جلد اسلحه 10 تیرگلنگدنی به همراه مدارک آن، یک دستگاه دوربین چشمی و مدارک یک قبضه اسلحه ساچمه‌زنی کالیبر 12 و نیز یک تیغه چاقوی آغشته به خون کشف و ضبط شد.

طاهریان ادامه داد: بلافاصله با فراخوان دیگر ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان تمامی راه‌های خروجی احتمالی شکارچیان بسته و همچنین 2 نفر سرنشین خودروی پراید بازداشت شدند.

وی افزود: با تاریکی هوا متخلفان که متوجه حضور ماموران در منطقه شده بودند اسلحه‌های خود را مخفی و قصد فرار داشتند که در ساعت 2 بامداد روز بعد یکی دیگر از آنها دستگیر شد.

طاهریان خاطر نشان کرد: با مشخص بودن هویت شکارچی متواری شده و دستور مقام قضایی پس از تشکیل پرونده در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان خواف مأموران به قصد دستگیری شکارچی فراری به منزل وی ورود کردند.

وی افزود: پس از بازرسی از منزل متهم مقادیری مهمات قاچاق اعم از 300 مرمی کلاش، 36 مرمی گرینوف، یک تیر گرینوف، شش پوکه دستکاری شده کالیبر 303 ، هفت فشنگ دست‌ساز 303 ، تعدادی چاشنی کشف و ضبط  و متهم دستگیر شد.

رئیس حفاظت محیط زیست خواف اظهار کرد: همراهان شکارچی به شکار جانوران وحشی اقرار نموده و به این طریق هر چهار نفر دستگیر و تسلیم مقامات قضایی شدند.

انتهای پیام/70004/خ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول