اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم خبر داد

دستگیری اعضای دو گروه شکار زنده کبک در قم

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم از دستگیری دو گروه شکار زنده کبک و ضبط سلاح و تجهیزات شکار در قم خبر داد.

دستگیری اعضای دو گروه شکار زنده کبک در قم

محمودعلی رکنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به انجام گشت‌های شبانه‌روزی مأموران یگان حفاظت و همیاران محیط زیست استان قم اظهار کرد: طی این گشت‌ها دو گروه متخلف شکارچی که اقدام به صید زنده کبک می‌کردند دستگیر شدند.

وی افزود: با دستگیری این شکارچیان دو قبضه سلاح شکاری، تعداد زیادی تله زنده‌گیری، سه قفس کبک و شش قطعه کبک وحشی کشف و ضبط شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با بیان اینکه این شکارچیان پس از دستگیری و تنظیم صورت جلسه به پاسگاه انتظامی بخش تحویل داده شدند گفت: نظارت عرصه‌های زیست محیطی و حیات وحش استان از اولویت‌های این اداره کل محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: این امر به منظور پاسداری و حفاظت از گنجینه‌های طبیعی قم صورت می‌گیرد و با توجه به شرایط موجود انجام آن ضروری است.

رکنی با بیان اینکه شکارچیان با استفاده از دام‌های گسترده سعی در شکار تعداد زیادی کبک دارند خاطرنشان کرد: این کار آسیب رساندن به محیط زیست و تخریب آن محسوب می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم عنوان داشت: این روش شکار که با استفاده از تورهای پهن صورت می‌گیرد غیرقانونی بوده و ضررهای فراوانی نیز به چرخه تنوع زیستی وارد می‌کند زیرا در فصل جفت‌گیری تعداد زیادی کبک را از چرخه خارج کرده و موجب کاهش محسوس جمعیت آنها می‌شود.

وی ادامه داد: صید غیر مجاز در قانون جرم بوده و مجازات‌هایی چون جزای نقدی و حبس تا شش ماه برای مجرمان در نظر گرفته می‌شود.

انتهای پیام/78004/و20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول