اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آذربایجان‌غربی صورت گرفت

شرکت 90 هزار نفر در آموزش‌های پیشگیری و مقابله با بحران

خبرگزاری فارس: مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان‌غربی گفت: آموزش لازمه موفقیت در حوادث است که در این راستا در سال جاری 90 هزار نفر آموزش داده شده است.

شرکت 90 هزار نفر در آموزش‌های پیشگیری و مقابله با بحران

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه محبوب زارع بعد از ظهر امروز در سمینار یک روزه آموزشی مدیریت بحران که در محل ساختمان شماره 3 استاندار آذربایجان‌غربی برگزار شد، اظهار داشت: ایران جزء ده کشور بلاخیز دنیاست و این در حالی است که یک درصد جمعیت جهان را ایران تشکیل می‌دهد.

وی افزود: از 43 نوع بلایای طبیعی شناخته شده در دنیا نیز 34 نوع آن در ایران ثبت شده و از این تعداد 25 نوع بلای طبیعی در آذربایجان‌غربی به وقوع پیوسته است، که وقوع حوادث و بلایای طبیعی را می‌توان از مهم‌ترین دغدغه‌ها و نگرانی‌های زندگی بشر به ویژه مردم کشورهای در حال توسعه است.

زارع با بیان اینکه در تمام مراحل قبل، حین و پس از وقوع حادثه، آمادگی مناسب باعث کاهش خطرپذیری و عدم تحقق فاجعه در جامعه می‌گردد، گفت: یکی از ابزارهای مهم در تمام این سه مرحله، آموزش است.

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان‌غربی ادامه داد: در سال جاری دوره‌های آموزشی اثربخشی برای مدیران دستگاه‌های اجرایی،‌شهرداران، دبیران شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان‌ها، کار گروه‌های تخصصی مدیریت بحران استان و نیز مربیان بهداشت و سلامت آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی با همکاری دفتر آموزش و پژوهش استانداری برگزار شده که امروز نیز بخشداران استان و مدیران روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی به این آموزش‌ها افزوده شدند.

وی خاطرنشان کرد: عدم آشنایی با آیین‌نامه اجرایی قانون تشکیل و وظایف و اختیارات سازمان مدیریت بحران کشور، شریان‌های حیاتی آب، برق، گاز و مخابرات و همچنین نحوه دگر امدادی جزء موضوعات مهم است و در کارگاه‌های آموزشی این سمینار تعلیم داده می‌شود.

انتهای پیام/61012/ق20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول