اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور امور بانوان استانداری قم:

فرهنگ ازدواج آسان و فرزندآوری ترویج شود

خبرگزاری فارس: مشاور امور بانوان استانداری قم گفت: با ارائه برنامه‌های متنوع فرهنگی‌ آموزشی فرهنگ ازدواج آسان و فرزندآوری بین خانواده‌ها ترویج می‌شود.

فرهنگ ازدواج آسان و فرزندآوری ترویج شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، معصومه ظهیری امروز در جلسه کارگروه زنان و خانواده که در دفتر معاون سیاسی امنیتی استانداری قم برگزار شد اظهار کرد: باید با برنامه‌ریزی دقیق و آموزش‌های مناسب مشکلات جوانان را برای ازدواج برطرف کرد.

وی افزود: با برگزاری کلاس‌های آموزشی و مشاوره‌های گوناگون با قیمت ارزان،‌ ارائه تسهیلات به اقشار ضعیف جامعه می‌توانیم شرایط را برای ازدواج آسان فراهم کنیم.

مشاور امور بانوان استانداری قم بر فرهنگ سازی ازدواج آسان تاکید کرد و ادامه داد: باید با بررسی علمی و کارشناسی موانع و آسیب‌های ازدواج آسان را شناسایی و برطرف کرد.

مشاور امور بانوان استانداری قم ادامه داد: از دیگر برنامه‌هایی که باید به صورت جدی دنبال شود فرهنگ فرزند آوری است که در این زمینه با فرهنگ‌سازی خانواده‌ها را نسبت به فرزند آوری ترغیب می‌شوند.

وی ادامه داد: کارگروه زنان و خانواده در تلاش است با ارائه برنامه‌های گوناگون راه و روش ازدواج پایدار و موثر را به خانواده‌ها آموزش دهد تا شاهد کاهش سن ازدواج و رشد ازدواج‌های آسان در جامعه باشیم.

ظهیری بیان کرد: برای اینکه بتوانیم این کار را به صورت گسترده انجام دهیم با همکاری سازمان بهزیستی در پایگاه‌های اجتماعی به خانواده‌ها نکته‌های لازم را آموزش می‌دهیم.

وی تاکید کرد: برای گسترش فرهنگ ازدواج آسان از پایان نامه‌های دانشجویی که در این زمینه نوشته شده تقدیر می‌شود.

مشاور امور بانوان استانداری قم از همکاری برخی از دستگاه‌های اجرایی در زمینه تسهیل ازدواج آسان خبر داد و گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی و بنیاد شهید در این زمینه گام‌های مثبتی برداشته‌اند ولی این امر لازم است همگانی شود.

وی افزود: یکی از مشکلاتی که در راستای ازدواج جوانان وجود دارد پرداخت هزینه‌هایی است که برای مشاوره انجام می‌شود و ساکنان مناطق محروم نمی‌توانند نسبت به پرداخت این هزینه‌ها اقدام کنند.

ظهیری تاکید کرد: برای برطرف کردن این مسئله نیز برخی نهادها کلاس‌های آموزشی ارزان و مناسب برای کارکنان خود و خانواده‌هایشان در نظر گرفته‌اند ولی در تلاش هستیم این برنامه‌ها را با همکاری دستگاه‌های اجرایی به صورت عمومی با قیمت ارزان برگزار کنیم.

* ترویج فرهنگ حجاب و عفاف دغدغه ستاد تسهیلات نوروزی در قم

وی در بخش دیگری از سخنان خود به پیش رو بودن عید نوروز اشاره و ابراز کرد: اکنون روزهای پایانی سال جاری را سپری می‌کنیم و در آستانه تعطیلات عید نوروز قرار داریم و استان قم به دلیل ویژگی‌های خاصی که دارد میزبان خیل عظیمی از زائران کریمه اهل بیت و مسافران نوروزی است.

مشاور امور بانوان استانداری قم اذعان داشت: در این ایام عفاف و حجاب زائران نوروزی در حریم کریمه اهل بیت (س)بیش از بیش مطرح می‌شود و لازم است خانم‌ها و آقایانی که مهمان استان قم هستند حرمت این بانوی کرامت را نگه داشته و از پوشش مناسبی برخوردار باشند.

وی افزود: در این راستا باید تصمیماتی برای ترویج فرهنگ حجاب در میان زائران اتخاذ شده و برای اجرایی شدن به ستاد تسهیلات نوروزی ارسال شود.

انتهای پیام/78005/و30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول