اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بر اساس سند تحول بنیادین صورت می‌گیرد

حاجی‌بابایی: تحصیل 70 درصد دانش‌آموزان در هنرستان‌ها / تجلیل از نویسنده دبستانی 1001دانستنی

خبرگزاری فارس: وزیر آموزش و پرورش گفت: بر اساس سند تحول بنیادین باید 70 درصد دانش‌آموزان ایرانی در مراکز فنی و حرفه‌ای مشغول تحصیل شوند.

حاجی‌بابایی: تحصیل 70 درصد دانش‌آموزان در هنرستان‌ها / تجلیل از نویسنده دبستانی 1001دانستنی

به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان، حمیدرضا حاجی‌بابایی پیش از ظهر امروز در آیین بهره‌برداری از دبیرستان هوشمند هفتم تیر در سیرجان تحول بنیادین در آموزش و پرورش را از مطالبات رهبری دانست و اظهار داشت: مقام معظم رهبری با اطلاع کافی از خواسته فرهنگیان و شناخت عمیق از اسلام این سند را تایید کردند و به ما سپردند تا اجرایی شوند.

وی افزود: این سند دورنمای تمام خواسته‌های فرهنگیان و ملت شریف ایران است تا به یک آموزش و پرورش پایدار برسند.

حاجی‌بابایی عنوان کرد: در نوع نگاه مردم و مسئولان به آموزش و پرورش هم باید تحول ایجاد شود و سخن از تحول یعنی در تمام برنامه‌ریزی‌ها به آموزش و پرورش توجه کنیم و از دیدگاه رهبری این وزارتخانه در بالاترین جایگاه قرار دارد.

وی به دغدغه هر خانواده برای تربیت فرزندان اشاره کرد و گفت: هر کسی سفارش می‌کند، معلم فرزندش را تربیت کند و می‌داند که با تربیت مشکلات جامعه را کم کرده است، اما آیا می‌دانیم که یک معلم همانند بافنده فرشی است که باید تار و پود را ببافد تا یک فرش محکم تحویل جامعه دهد.

این مسئول ابراز داشت: معلم نیازمند توجه تمام قشرهای جامعه است، زیرا هر کسی که امروز بر مسند مسئولیت قرار دارد، نتیجه کار معلم است و رهبری فرمودند «امام را معلم تربیت کرد و ما به دنبال آموزش و پرورشی هستیم که در تحول بنیادین نگاهش به تربیت صحیح باشد».

حاجی‌‌بابایی به مهم بودن هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای پرداخت و گفت: در تحول بنیادین باید 70 درصد دانش‌آموزان ایرانی در مراکز فنی و حرفه‌ای مشغول تحصیل شوند و پس از تحصیل و خدمت سربازی جذب بازار کار شوند و ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر را حین کار می‌گذرانند و ما این را می‌خواهیم و از تمام وزارتخانه‌ها و نهادها درخواست می‌کنیم که بیکاری رفع شود و نیروی آموزش دیده مطابق با رشته خود را داشته باشند.

وی سال جاری را از سخت‌ترین سال‌های وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد و بیان کرد: استکبار می‌خواست با این تحریم‌ها برای همه ما به ویژه آموزش و پرورش مشکل درست کند، اما مقاومت فرهنگیان آگاه و مدیران مدارس در کمبود اعتبار سبب شد این مشکلات به گونه‌ای رفع شود که جایگاه معلم را به دنیا ثابت کرده باشیم و ما در سند تحول بنیادین به دنبال ارتقاء شأن و منزلت معلم هستیم.

به گزارش فارس در این مراسم وزیر آموزش و پرورش از امیررضا صائب دانش‌آموز کلاس ششم ابتدایی که موفق شده است کتاب یک هزار و یک دانستنی را در 120 صفحه به چاپ برساند، تجلیل به عمل آورد.

انتهای پیام/80015/غ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول