اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشگاه کینگستون انگلستان:

استراتژی آموزش و پژوهش در دانشگاه‌ها مدنظر قرار گیرد

خبرگزاری فارس: استاد دانشگاه کینگستون انگلستان گفت: لازم است استراتژی آموزش و پژوهش در دانشگاه‌ها برای رفع مشکلات مدنظر قرار گیرد.

استراتژی آموزش و پژوهش در دانشگاه‌ها مدنظر قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان اکبر ابو‌ترابی ظهر امروز در همایش کنگره بین‌المللی پژوهش‌های نوین در مهندسی که در دانشگاه آزاد واحد خمینی‌شهر برگزار شد، اظهار کرد: در بحث پژوهش‌های نوین در مهندسی مسئله مهم ارتباط میان دانش و انتقال این دانش به دانشگاه است که مهم‌ترین مسئله آن فرمول مهندسی و فنونی است که بتواند یک دانشجو داده‌ها را فراگرفته و به کار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه در طراحی نوین آموزش عالی در دنیا این نکته بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد، افزود: البته باید کمک‌های مالی از سوی اجتماع وارد شود تا این مجموعه بتواند صعود کند.

استاد دانشگاه کینگستون انگلستان تصریح کرد: باید دانش فنی و پژوهش‌های پژوهشگران به نحوی وارد صنعت کنیم و این در حالی است که خود پژوهشگران نمی‌توانند دانش خود را وارد بازار تولید کنند.

وی با بیان اینکه فاکتور مهم ورود دانش به صنعت دانشگاه است، ادامه داد: گاهی نصف یک تحقیق دانشجویی بزرگ فقط می‌تواند بخش کوچکی از یک صنعت را به صورت تئوری ارائه دهد بنابراین لازم است دانشگاه با بخش صنعت میثاق داشته باشد.

ابوترابی با بیان اینکه هئیت‌های علمی دانشگاه‌‌ها باید با صنعت ارتباط مشترکی داشته باشند، گفت: وسایل و تجهیزات صنعت به دانشگاه و این دانش و متون جدید دانش به پیشرفت صنعت کمک می‌کند.

وی اضافه کرد: همچنین پژوهش فرصتی را برای دانشجویان فراهم می‌کند که خود را برای ورود به بازار کار آماده کنند.

استاد دانشگاه کینگستون انگلستان به سه عنصر اصلی دانشگاه، تحقیق و تحصیل اشاره و تصریح کرد: در دانشگاه‌ها باید یک استراتژی یادگیری و یاد دادن وجود داشته باشد و دانشجویان نیز یک فرصت یکسان برای تحقیق داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه وظیفه یک دانشگاه فقط درس دادن نیست، افزود: یادگیری در دانشگاه مهم‌تر است و شاخصه‌ مهم یاد دادن باید در دانشگاه‌ها رواج پیدا کند تا دانشجویان فنی فارغ‌التحصیل خود را محک بزنند که چقدر در انجام کاری و با چه کیفیتی توانمند هستند.

ابوترابی گفت:در مسئله آموزش در دانشگاه‌ها باید تحقیق، کار در دانشگاه، تحصیل و یادگیری واحدهای مختلف یک رشته و نیز ادغام آنها مد نظر قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه اکنون مهم‌ترین مسئله غرب نیز مسئله بیکاری فارغ‌التحصیلان است، تصریح کرد: صنعت می‌خواهد افرادی را استخدام کند آموزش‌دیده بوده و نیاز به آموزش مجدد نداشته باشد.

استاد دانشگاه کینگستون انگلستان به نقش دانشگاه‌ها در این آموزش‌ها اشاره کرد و افزود: نکته مهم ارائه آموزش و ارتباط بین پژوهش و آموزش است که پژوهش تاکید روی آموزش و آموزش باید از پژوهش بهره‌گیری کند.

وی کار گروهی و پروژه‌های مشترک بین دانشجویان را مهم‌ترین عامل یادگیری گروهی عنوان کرد و افزود: دانشجویان باید با دنیای خارج ارتباط برقرار و با شاخص‌های مهم در رشته خود، اساتید و دانشجویان آن نیز آشنایی داشته باشند.

ابوترابی ادامه داد: یکی از فاکتورهای موفقیت این است که یادگیری در حد رفع مسئله و استراتژی آموزش و پژوهش در محیط دانشگاه پیاده و فارغ‌التحصیلان رشته‌های فنی بتوانند به راحتی وارد صنعت شوند.

انتهای پیام/63012/صا20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول