اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در کشور

کلاس آموزشی مؤسسان و مدیران باشگاه‌های خصوصی همدان برگزار شد

خبرگزاری فارس: نخستین کلاس آموزشی مؤسسان و مدیران باشگاه‌های خصوصی همدان برگزار شد که این رویداد ورزشی برای نخستین بار در کشور در همدان صورت گرفت.

کلاس آموزشی مؤسسان و مدیران باشگاه‌های خصوصی همدان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، ظهر دوشنبه 14 اسفندماه به همت معاونت توسعه ورزش، اداره ورزش و جوانان استان همدان نخستین کلاس آموزشی مؤسسان و مدیران باشگاه‌های خصوصی در تالار فجر همدان برگزار شد.

برای نخستین بار در ورزش کشور کلاس آموزشی مدیران و مؤسسان باشگاه‌های خصوصی استان همدان با حضور سید عبدی افتخاری مدیرکل ورزش و جوانان، معاون توسعه ورزشی اداره کل، دبیر کمیته فرهنگی شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر همدان، سرپرست نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی شهرستان همدان، چند تن از اساتید دانشگاه علوم پزشکی همدان، امام جمعه موقت ملایر و 300 نفر از مدیران و مؤسسان باشگاه‌ها و مسئولان مرتبط با امر باشگاه‌داری برگزار شد.

در ابتدای این نشست مدیرکل ورزش و جوانان استان ضمن تقدیر از باشگاه‌های خصوصی استان گفت: همدان در امر باشگاه‌های خصوصی رشد بسیار خوبی داشته و اکنون جزو باشگاه‌های خصوصی همدان از باشگاه‌های موفق کشور به حساب می‌آید.

سید عبدی افتخاری گفت: 350 باشگاه فعال در سطح استان در رشته‌های مختلف حکایت از این فعالیت چشمگیر دارد.

وی ادامه داد: باشگاه‌های خصوصی باید نگاه ویژه به امر اخلاق در ورزش داشته باشند و بتوانند نوجوانان و جوانان را جذب ورزش کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان همدان تصریح کرد: با اخلاق‌مداری می‌توان اعتماد خانواده‌ها را نیز جواب داد و باعث شد تا اوقات فراغت جوانان و نوجوانان همدانی با ورزش کردن و حضور در تمرینات رشته‌های مختلف ورزشی سپری شود.

وی با اشاره به این‌که فضای ورزش تنها به پرورش جسم نیست و باید پرورش روح مد نظر قرار گیرد و باشگاه‌ها باید پهلوان‌پروری را سرلوحه امور خود قرار دهند،‌ادامه داد: باشگاه‌هایی که در امر تربیت و پرورش جسم جوانان و آینده‌سازان این سرزمین فعالیت دارند کنار همه این زحمات قابل تقدیر، روح جوانمردی و شرافت انسانی را به این عزیزان آموزش دهند.

در ادامه این کلاس امام جمعه موقت ملایر با اشاره به جمله بسیار پرمحتوای «قو علی خدمتک جوارحی» در دعای کمیل امیرالمؤمنین خاطر نشان کرد: وقتی مولای متقیان در دعا و مناجات به این صراحت با این جمله پروردگارا! اعضا و جوارح مرا در راه خدمت به خودت قوی و نیرومند گران باید فهمید که کنار پرورش روح به جسم هم توجه ویژه داشته باشیم.

حجت‌الاسلام حسن فاضلیان با اشاره به این‌که انسان دو بعد روحی و جسمانی دارد و در کنار پرورش جسم باید پرورش روح نیز در اولویت باشد، خاطرنشان کرد: تربیت روح و جسم باید در کنار هم قرار گیرد و باشگاه‌های ورزشی خصوصی در این امر نقش مهمی را ایفا می‌کنند.

وی گفت: این هنر باشگاه‌ها است که بتوانند در کنار پرورش جسم و قهرمان‌پروری انسان‌های امین و درستکار را تحویل جامعه دهند.

در ادامه این کلاس حمیدرضا بابایی دبیر کمیته فرهنگی شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان همدان در خصوص آشنایی با آخرین دستاوردهای معضل مواد مخدر به صحبت پرداخت و نسبت به پایین آمدن سن اعتیاد در جامعه و استفاده برخی بانوان در باشگاه‌ها از مواد صنعتی چون شیشه و کراک هشدار داد.

در ادامه سرهنگ سلطانی سرپرست نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی شهرستان همدان به بیان آخرین مقررات در تأسیس باشگاه خصوصی و ادامه فعالیت آن در بحث اماکن عمومی پرداخت.

رسول اسدی‌منش و مجید حنیفه از کارشناسان و اساتید دانشگاه علوم پزشکی همدان در خصوص آشنایی با عوارض و قاچاق داروهای نیروزا به صحبت پرداختند و مسایل به روز دنیا را در این بخش برای حاضران توضیح دادند.

در پایان نیز رسول منعم معاون توسعه ورزشی اداره کل به بیان قوانین و مقررات باشگاه‌های خصوصی پرداخت.

گفتنی است، در حال حاضر 480 باشگاه در استان دارای مجوز رسمی است که از این تعداد 350 باشگاه در رشته‌های مختلف ورزشی فعال است و همچنین از این تعداد اماکن خصوصی ورزشی بیشتر سهم را رشته‌های بدنسازی و پرورش اندام و همچنین آمادگی جسمانی، ایروبیک و تناسب اندام شامل می‌شوند.

انتهای پیام/89020/م30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول