اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست مرکز علمی کاربردی گچساران(1) عنوان کرد

تحصیل 1700 دانشجو در 17 کد رشته مرکز علمی کاربردی گچساران(1)

خبرگزاری فارس: سرپرست مرکز علمی کاربردی گچساران(1) گفت: در این مرکز آموزشی افزون بر یک‌هزار و 700 دانشجو در 17 کد رشته کاردانی و کارشناسی مشغول به تحصیل هستند.

تحصیل 1700 دانشجو در 17 کد رشته مرکز علمی کاربردی گچساران(1)

محمد‌قلی نجاتی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: دانشگاه علمی کاربردی یکی از بزرگ‌ترین مؤسسات آموزش عالی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.

وی با اشاره به اهمیت آموزش‌های مهارتی در جامعه برای جذب هر چه بیشتر فارغ‌التحصیلان به بازار کار ادامه داد: کاربردی بودن و یادگیری مهارت توسط دانشجویان از اولویت‌های این دانشگاه است.

سرپرست مرکز علمی و کاربردی گچساران(1) مهم‌ترین رسالت دانشگاه جامع علمی کاربردی را تربیت نیروهای ماهر و متخصص در راستای برطرف کردن نیازهای مهم جامعه عنوان کرد.

نجاتی گفت: فارغ‌التحصیلان رشته‌های مختلف این مرکز دارای مدرک معتبر به منظور ارائه به سازمان‌ها و نهاد‌ها برای امر اشتغال هستند.

وی ابراز داشت: افزون بر ‌یک هزار و 700 دانشجو در 17 کد رشته کاردانی و کارشناسی در این مرکز مشغول به تحصیل هستند.

نجاتی یکی از اولویت‌های مرکز علمی و کاربردی را تقویت تجهیزات و امکانات با بهره‌گیری از اساتید مجرب دانست و یادآور شد: رشته‌های مرکز علمی کاربردی گچساران(1) با توجه به ظرفیت‌های منطقه‌ای و شهرستانی ایجاد می‌شود که با رفع برخی کمبودها و فراهم ‌آوردن تجهیزات و امکانات لازم و مورد نیاز، رشته‌های این مرکز نیز گسترش می‌یابد.

تنها 13 درصد دانشجویان در ایران در رشته‌های عملی مشغول به تحصیل هستند

نجاتی با بیان اینکه دانشگاه علمی کاربردی بستری مهم برای توسعه مهارت‌های علمی در جامعه است، افزود: آموزش مهارت‌ها در رشته‌های این دانشگاه توسعه کمی و کیفی منابع انسانی و نیز ارتقای سطح کیفی و علمی نیروی کار را در پی دارد.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین وجه تمایز دانشگاه جامع علمی کاربردی نسبت به سایر دانشگاه‌ها، تأکید بر آموزش و افزایش مهارت‌های خلاقیت و نوآوری دانشجویان این دانشگاه است.

نجاتی خاطرنشان کرد: در بیشتر کشورهای دنیا، بیش از 70 درصد دانشجویان در رشته‌های دانشگاهی علمی و کاربردی و کمتر از 30 درصد در رشته‌های نظری تحصیل می‌کنند.

وی بیان داشت: در کشور ما تنها 13 درصد در رشته‌های عملی مشغول تحصیل هستند که باید نگرش در زمینه آموزش‌های مهارتی تغییر کرده و نگاه جامع‌تری نسبت به این موضوع شود.

سرپرست مرکز علمی و کاربردی گچساران(1) عنوان داشت: بر اساس برنامه سند چشم‌انداز 20 ساله کشور، دانشگاه علمی کاربردی باید بتواند 50 درصد دانشجویان و علاقمندان به تحصیل را زیر پوشش خود قرار دهد.

انتهای پیام/82001/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول