اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره منابع طبیعی کاشان خبر داد

برخورد با متجاوزان به حریم منابع طبیعی در کاشان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کاشان با اشاره به آغاز فعالیت یگان حفاظت از منایع طبیعی این شهرستان، از برخورد قانونی با متجاوزان حریم این عرصه‌ها خبر داد.

برخورد با متجاوزان به حریم منابع طبیعی در کاشان

رحمت‌الله رحمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: گشت و مراقبت از عرصه‌های منابع طبیعی شهرستان، اجرای طرح تعادل دام و مرتع، جلوگیری از چرای زودرس، اطفای حریق، نظارت بر انجام فعالیت‌های معدنی و دریافت خسارت از جمله فعالیت‌های یگان حفاظت از منابع طبیعی شهرستان کاشان است.

وی همچنین از گسترش شبکه رادیویی و مانیتورینگ و اختصاص تلفن گویای چهار شماره‌ای 1504 بدون پیش شماره به یگان حفاظت از منابع طبیعی شهرستان کاشان خبر داد و افزود: شماره تلفن گویای 1504 امداد جنگل و مرتع به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارش‌های آتش‌سوزی مراتع، تخلف، تصرف، تخریب و تجاوز به عرصه‌های ملی است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کاشان همچنین نظارت بر فعالیت معادن شهرستان را یکی از وظایف یگان حفاظت از محیط زیست شهرستان کاشان اعلام کرد و گفت: از 120 معدن موجود در شهرستان کاشان 80 معدن فعال هستند.

رحمانی یادآور شد: در نظارت‌های انجام شده بر کار معادن شهرستان در سال جاری بالغ بر 500 میلیون ریال بابت خسارت و تخریب عرصه‌های ملی از بهره‌برداران معادن دریافت و به خزانه دولت واریز شده است.

به گفته وی، خسارات دریافتی از بهره‌برداران معادن شهرستان کاشان بعد از واریز به خزانه دولت در قالب اعتبارات دولتی به این شهرستان برای فعالیت‌های آبخیزداری اختصاص داده می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کاشان در ادامه از اجرای نزدیک به چهار کیلومتر کمربند حفاظتی منابع طبیعی شهرستان کاشان در سال جاری خبر داد و ابراز داشت: از این میزان کمربند حفاظتی یک‌هزار و 100 متر در روستای کمال‌الملک و 2 هزار و 700 متر در روستای غیاث‌آباد اجرا شده است.

رحمانی با اشاره به اجرای 11 کیلومتر کمربند حفاظتی در شهرستان کاشان از سال 87 تا کنون بیان داشت: اجرای کمربند حفاظتی توسط اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کاشان با نصب پایه‌های سیمانی با هدف تفکیک مرز منابع ملی از زمین‌های مردمی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه شهرستان کاشان دارای 375 هزار هکتار عرصه منابع طبیعی است متذکر شد: این میزان معادل 85 درصد از سطح کل عرصه‌های شهرستان کاشان است.

انتهای پیام/2406/ع30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول