اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار آستارا تاکید کرد

ضرورت افزایش گشت حفاظت از منابع طبیعی آستارا در نوروز 92

خبرگزاری فارس: فرماندار آستارا ضرورت افزایش تعداد گشت‌ها و بازدیدهای مستمر از منابع طبیعی این شهرستان در ایام نوروز 92 را مورد تاکید قرار داد.

ضرورت افزایش گشت حفاظت از منابع طبیعی آستارا در نوروز 92

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، کیوان اسدپور امروز در جمع کارکنان اداره حفاظت محیط زیست و آبخیزداری این شهرستان از تلاش شبانه‌روزی آن ها در حفاظت از منابع طبیعی قدردانی کرد.

وی اظهار کرد: منابع طبیعی بخشی از انفال بوده و جزو سرمایه‌های ملی و خداوندی محسوب می‌شود که باید در حفظ آن همواره کوشا باشیم تا آیندگان نیز از آن بهره‌مند شوند.

این مسئول با بیان اینکه مردم نقش اساسی در حفاظت از منابع طبیعی به‌ عهده دارند، افزود: مردم باید با تاسی از آموزه‌های دینی و احادیث نبوی به عنوان یک تکلیف شرعی در حفظ اراضی ملی و منابع طبیعی تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه حافظان منابع طبیعی از انفال پاسداری می‌کنند، تصریح کرد: کسانی که در راه پاسداری انفال الهی مجاهدت می‌کنند اعمال آن ها نوعی عبادت محسوب می‌شود و موجب اجر اخروی و دنیوی آن ها می‌شود.

فرماندار آستارا با بیان اینکه نبود فرهنگ صحیح استفاده از منابع طبیعی یکی از موارد از بین رفتن منابع طبیعی است، اضافه کرد: مردم باید به این امر مهم پی ببرند که حفظ انفال و منابع طبیعی یک وظیفه شرعی و ملی است.

وی، یکی از راه‌های فرهنگ‌سازی درباره حفظ منابع طبیعی و ملی را برگزاری دوره‌های آموزش در مدارس و اطلاع‌رسانی از طریق رسانه‌ها ذکر کرد.

اسدپور با بیان اینکه کارکنان و حافظان منابع طبیعی با وجود کمبود امکانات همواره با تمام وجود از منابع طبیعی پاسداری می‌کنند، خاطرنشان کرد: تعدادی از افراد سودجو و منفعت‌ طلب به اراضی ملی کشور تعرض می‌کنند که باید با این‌‌گونه افراد طبق قانون برخورد شود.

وی با تاکید بر اینکه کارکنان و پرسنل خدوم منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا از نیروهای مخلص و بدون ادعا هستند، ادامه داد: با توجه به فرا رسیدن تعطیلات نوروزی، لزوم ایجاد گشت‌ها و بازدیدهای مستمر در این ایام امری ضروری است که امیدواریم مردم با خادمان و حافظان منابع طبیعی در راستای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی همکاری لازم را داشته باشند.

سهیل توکلی، رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا نیز در مراسم مذکور برنامه‌های قابل اجرا در هفته منابع طبیعی و عملکرد یک ساله این اداره را بیان کرد.

انتهای پیام/84001/ز30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول