اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه زنجان:

مدیریت لازم برای استفاده بهینه از منابع طبیعی باید مهیا شود

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: منابع طبیعی به عنوان یکی از معادن و ثروت‌های هر جامعه‌ای محسوب می‌شود که باید مدیریت لازم را برای استفاده بهینه از منابع طبیعی داشت.

مدیریت لازم برای استفاده بهینه از منابع طبیعی باید مهیا شود

آیت‌الله شیخ علی خاتمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، با اشاره به آغاز هفته منابع طبیعی اظهار کرد: از 15 اسفند ماه سال‌جاری هفته منابع طبیعی آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه منابع طبیعی به عنوان یکی از معادن و ثروت‌های هر جامعه‌ای محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: باید از این منابع، همه ملت‌ها بهره‌‌مند شوند.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه متاسفانه در اثر غفلت و سوءاستفاده این منابع از بین می‌روند، یادآور شد: باید مدیریت لازم را برای استفاده بهینه از منابع طبیعی داشت.

وی با بیان اینکه در شرایط عادی 3 هزار سال طول می‌کشد تا یک سانتی‌متر خاک قابل کشت در زمین ایجاد شود، افزود: عدم توجه به منابع طبیعی ظلم به ثروت ملی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه تبدیل منابع طبیعی به معارف عمومی تصریح کرد: باید همه آحاد جامعه برای حفظ منابع طبیعی کوشا باشند.

*تقوا لباس اجتناب از گناه است

آیت‌الله خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد:‌ تقوا لباس اجتناب از گناه و انجام به واجبات است که باید افراد جامعه نسبت به رعایت این مقوله دقت کنند.

وی با بیان اینکه تقوا در حکم لباس انسان است، افزود: تقوا عیوب انسان را پنهان کرده و تعیین‌کننده شخصیت، منش و رفتار انسان‌ها است.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه باید همه جوارح انسان در چارچوب تقوا عمل کند، افزود: عمل به تقوا موجب دوری از گناهان می‌‌شود.

وی با بیان اینکه لباس تقوا رنگ و بوی خاصی ندارد، خاطرنشان کرد:‌ عمل انسان نشان‌دهنده متقی بودن افراد است.

آیت‌الله خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه قرآن به انسان‌ها دستور داده است در برابر دشمن از آمادگی و هوشیاری برخوردار باشند، یادآور شد: مسلمانان باید به اندازه‌ای در برابر دشمن آمادگی داشته باشند که دشمن نتواند بر آنها چیره شود.

وی با بیان اینکه امروز نیروی نظامی جامعه باید متناسب با نیاز جامعه اسلحه به دست بگیرد، افزود: باید اسلحه‌ای در دست این نیرو باشد که دارای قدرت بازدارندگی باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به برگزاری رزمایش پیامبر اعظم 8 تصریح کرد: برگزاری این همایش مصداق عینی اقتدار نظام اسلامی در عرصه دفاعی است.

انتهای پیام/73003/ر30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول