اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کاشان

برنامه‌های هفته منابع طبیعی در کاشان اعلام شد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کاشان، برنامه‌های گرامیداشت هفته منابع طبیعی و جشن درختکاری را اعلام کرد.

برنامه‌های هفته منابع طبیعی در کاشان اعلام شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان رحمت‌الله رحمانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با گرامیداشت هفته منابع طبیعی اظهار داشت: برنامه‌های هفته منابع طبیعی در شهرستان کاشان با به صدا درآمدن نمادین زنگ سبز مدارس و جشن درختکاری از روز سه شنبه 15 اسفندماه در این شهرستان آغاز می‌شود.

وی حضور در نماز جمعه و سخنرانی پیش از خطبه‌های آیین عبادی سیاسی کاشان، کنفرانس خبری با خبرنگاران، همیاران طبیعت و سازمان‌های مردم نهاد، مراسم درختکاری در محل تصفیه‌خانه آب و فاضلاب کاشان، بازدید از پروژه‌های آبخیزداری شهرستان، نشست با قضات دادگستری را از جمله برنامه‌های تدارک دیده شده برای وی در قالب هفته منابع طبیعی ذکر کرد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کاشان همچنین برگزاری جشن درختکاری روز 15 اسفندماه در مجتمع ایثارگران زینب کبری(س)، اجرای مراسم درختکاری در شهر بزرگ کاشان با حضور حدود 200 نفر بهره‌بردار و همچنین برپایی نمایشگاه ویژه دانش‌آموزان دبستانی همراه با مسابقه نقاشی در محل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کاشان را از دیگر برنامه‌های هفته منابع طبیعی در شهرستان کاشان برشمرد.

رحمانی با اعلام روزشمار هفته منابع طبیعی در اسفندماه سال جاری بیان کرد: «منابع طبیعی سرمایه‌های ملی» عنوان شعار سال جاری در هفته منابع طبیعی و آبخیزداری است.

وی همچنین عناوین روزهای هفته منابع طبیعی امسال را تشریح کرد و گفت: بر این اساس روز سه‌شنبه 15 اسفندماه روز «جشن درختکاری»، چهارشنبه 16 اسفندماه روز «منابع طبیعی و آموزش و پژوهش»، پنجشنبه 17 اسفندماه روز «منابع طبیعی و همیاران، سازمان‌های مردم نهاد و پیشکسوتان»، جمعه 18 اسفندماه روز «منابع طبیعی و آموزه‌های دینی و مشارکت مردمی» نامگذاری شده است. 

به گفته وی شنبه 19 اسفندماه روز «منابع طبیعی، بسیج سازندگی و جوامع محلی»، یکشنبه 20 اسفندماه روز «منابع طبیعی و مدیریت جامع حوزه‌های آبخیزداری» و دوشنبه 21 اسفند روز «منابع طبیعی و قانون» نامگذاری شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کاشان در ادامه از توزیع 300 هزار اصله نهال رایگان خبر داد و افزود: از ابتدای اسفندماه تاکنون در قالب طرح ارائه درخت رایگان در شهرستان کاشان بالغ بر یکصد هزار اصله نهال رایگان از جمله در مصلی نماز جمعه این شهرستان توزیع شده است که این اقدام تا پایان هفته منابع طبیعی ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه از 300 هزار اصله نهال رایگان بالغ بر 90 هزار اصله نهال به شهرهای شمال استان اصفهان اختصاص داده شده است، بیان کرد: این درخت‌ها شامل کاج، سرو و زیتون تلخ است که علاوه بر شهروندان به شرکت‌ها، ادارات و ارگان‌های شهرستان کاشان که دارای آب و فضای لازم برای ایجاد فضای سبز هستند عرضه می‌شود.

رحمانی در ادامه مساحت کل عرصه‌های منابع طبیعی کاشان را 375 هکتار اعلام کرد و افزود: این میزان بالغ بر 85 درصد سطح شهرستان کاشان است.

وی، عرصه‌های مناطق کویری و بیابانی شهرستان کاشان را 45 هزار هکتار اعلام کرد و گفت: عرصه‌های مراتع این شهرستان 360 هکتار و مساحت ذخائر جنگلی کاشان نیز 15 هزار هکتار است.

انتهای پیام/2406/غ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول