اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خرمشهر خبر داد

اعزام 1200 دانش‌آموز دختر خرمشهری به اردوهای راهیان نور

خبرگزاری فارس: فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خرمشهر گفت: تاکنون یک هزار و 200 دانش‌آموز دختر خرمشهری به اردوهای راهیان نور و بازدید از مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس اعزام شده‌اند.

اعزام 1200 دانش‌آموز دختر خرمشهری به اردوهای راهیان نور

عادل فرهانیان در حاشیه برگزاری یادواره شهدا در اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: تاکنون بیش از یک هزار و 200 دانش‌‌آموز دختر خرمشهری از مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس بازدید کردند.

وی افزود: این دانش‌آموزان از خواهران مقطع دوم دبیرستان شهرستان خرمشهر بودند که همراه مربیان خود به زیارت مشهد شهیدان رفتند.

*زیارت مزار شهید علم‌الهدی

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خرمشهر در ادامه به تشریح برنامه‌های این اردوها پرداخت و گفت: دانش‌آموزان خرمشهری در سه مرحله به مناطق عملیاتی دفاع مقدس اعزام شدند و در یادمان شهدای شلمچه و یادمان شهدای والفجر هشت در اروندکنار حضور یافتند.

وی حضور در یادمان شهید چمران در روستای دهلاویه شهرستان دشت آزادگان را یکی دیگر از برنامه‌‌های اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی بیان کرد و افزود: دانش‌آموزان خرمشهری با حضور بر مزار شهدای والامقام هویزه، یاد و خاطره شیرمرد خوزستانی یعنی سردار سرلشکر شهید سید محمدحسین علم الهدی و دیگر یاران شهیدش را گرامی داشتند.

*اردوهای 48 ساعته

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خرمشهر افزود: دانش‌آموزان پس از بازدید از مناطق عملیاتی، شب را در پادگان شهید محلاتی اهواز بیتوته کردند و رزمایشی برای آنها اجرا شد.

فرهانیان تصریح کرد: اردوهای دانش‌آموزی به مدت 48 ساعت برگزار می‌شود که اقدامات فرهنگی و رزمی و معنوی خوبی در این مدت انجام می‌شود.

*استقبال از برنامه‌های معنوی

وی با بیان اینکه اردوهای راهیان نور تاثیرات زیادی از نظر معنوی بر دانش آموزان می‌گذارد، اضافه کرد: استقبال از برنامه‌های معنوی در این کاروان‌ها بسیار بالا بود و باعث برقرار شدن ارتباط نزدیک‌تر دانش‌آموزان با خداوند متعال می‌شود.

فرهانیان تاکید کرد: حضور بر مزار شهدا، مشاهده تصاویر شهدا و گوش دادن به سفارشات شهدا تاثیرات خوبی بر دانش‌آموزان و جوانان می‌گذارد که گاهی باعث عوض شدن مسیر زندگی آنها می‌شود.

*ایجاد روح معنویت

وی اضافه کرد: این اردوها باعث ایجاد روح معنویت در دانش‌آموزان می‌شود که این روند بعد از اردو نیز ادامه خواهد یافت.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خرمشهر ادامه داد: ما بسیار شاهد بودیم پس از برگزاری این اردوها، دانش‌آموزان همراه خانواده خود به مناطق عملیاتی می‌آمدند که این از تاثیرات مهم برگزاری اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی است.

انتهای پیام/72001/ع30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول