اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تعاون جیرفت اعلام کرد

تأیید 15 طرح اشتغالزایی جیرفت در کارگروه اشتغال استان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان جیرفت گفت: در سال جاری 29 طرح در بخش‌های صنعتی، خدماتی، کشاورزی و ... این شهرستان به کارگروه اشتغال استان کرمان ارائه شده که از این تعداد 15 طرح تأیید شده است.

تأیید 15 طرح اشتغالزایی جیرفت در کارگروه اشتغال استان

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، علی‌اکبر بیگ‌زاده عصر امروز در آخرین جلسه کمیته برنامه‌ریزی این شهرستان در سال 91 اظهار داشت: در سال جاری 29 طرح در بخش‌های صنعتی، خدماتی، کشاورزی و ... به کارگروه اشتغال استان کرمان ارائه شده که از این تعداد 15 طرح که دارای توجیه اقتصادی بوده، تأیید شده است.

وی اعتبار طرح‌های تأیید شده را 5 میلیارد و 129 میلیون تومان از محل اعتبارات بنگاه‌های زودبازده و صندوق توسعه ملی دانست و افزود: میزان اعتبار چهار طرح مربوط به صندوق توسعه ملی 2 میلیارد و 890 میلیون تومان است.

بیگ‌زاده با بیان اینکه در زمینه پرداخت تسهیلات توسط بانک‌ها مشکلی وجود ندارد، تصریح کرد: در حال حاضر جز دستگاه‌های حمایتی از جمله کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی و بنیاد شهید و امور ایثارگران انقلاب اسلامی از هیچ اداره‌ای در این زمینه پرونده پذیرفته نشده و مجوزی صادر نمی‌شود.

وی با اعلام خبر تحقق اشتغال بیش از 100 درصد در شهرستان جیرفت ابراز داشت: میزان این اشتغال تعهد شده، 5 هزار و 955 نفر بوده که همه آن محقق شده است.

رئیس اداره صنایع و معادن اداره کل صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان نیز در این جلسه مشکل پرداخت تسهیلات اشتغالزایی و خوداشتغالی را عدم اعتبار بانک‌ها دانست و اظهار داشت: تمامی بانک‌ها اعلام می‌کنند که تاکنون فراتر از تعهدات زودبازده خود پرداخت کرده و دیگر اعتباری برای پرداخت این نوع تسهیلات ندارند.

محمد مجاز منبع موجود در حوزه اعتبارات بخش صنعت را تنها صندوق توسعه ملی ذکر و عنوان کرد: با وجود همه پیگیری‌های انجام شده با ابراز تأسف تاکنون هیچ طرحی نتوانسته از محل اعتبارات این صندوق تسهیلات دریافت کند، اما امیدواریم این مشکل در سال آینده برطرف شود.

وی تعهد اشتغال در بخش صنعت را 365 نفر اعلام کرد و اذعان داشت: در این بخش 237 نفر پرونده اشتغال ایجادی، 128 نفر تثبیتی و 239 نفر محقق شده وجود دارد که نشان‌دهنده تعهد اشتغال بیش از 100 درصد است.

انتهای پیام/80001/ت30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول