اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای سال تاکنون و با اجرای طرح‌های کشاورزی

524 اشتغال رسمی و کددار در گچساران ایجاد شده است

خبرگزاری فارس: فرماندار گچساران گفت: از ابتدای سال تاکنون و با اجرای طرح‌های کشاورزی، 524 اشتغال رسمی و کددار در گچساران ایجاد شده است.

524 اشتغال رسمی و کددار در گچساران ایجاد شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، محمد شفیعی امروز در جلسه کارگروه کشاورزی این شهرستان که با حضور مدیرکل جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد، نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی و اعضای کارگروه برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس قانون و آیین‌نامه کشوری هر ماه باید یک جلسه کارگروه کشاورزی برگزار شود که در گچساران این جلسات 4 بار بیش از آیین‌نامه برگزار شده و این موضوع نشان‌دهنده اهمیت برگزاری این جلسات از دید اعضای کارگروه کشاورزی این شهرستان است.

وی افزود: در این 16 جلسه افزون بر 269 طرح از جمله طرح‌های مشاغل خانگی، زراعی و طرح‌های مختلف و متنوع در حوزه توسعه کشاورزی مورد بررسی قرار گرفت که نتیجه اشتغال‌زایی رسمی و کددار افزون بر 524 نفر در این بخش‌ها بود.

شفیعی ابراز داشت: از مبلغ 175 میلیارد و 563 میلیون ریالی که برای انجام این طرح‌ها به تصویب رسیده است افزون بر 64 میلیارد ریال پرداخت شده و 30 میلیارد دیگر نیز آماده پرداخت به متقاضیان طرح‌های کشاورزی است.

فرماندار گچساران با تشریح عنوان طرح‌های ارائه شده متقاضیان طرح‌های کشاورزی گفت: نوسازی آغل سنتی 117 طرح، گاوداری شیری 23 طرح، پرورش مرغ صنعتی تخم‌گذار یک طرح ، پرورش مرغ صنعتی 10 طرح، پرورش مرغ و بوقلمون 53 مورد، پروار‌بندی صنعتی گوساله 4 طرح، پرواربندی سنتی گوساله یک طرح از جمله طرح‌های ارائه شده توسط متقاضیان بوده که اعتبارات لازم به آنها واگذار شده است.

شفیعی یادآور شد: طرح‌های پرورش زنبور عسل با 3 طرح، پرواربندی سنتی بره 9 طرح، تأمین آب و انشعاب 23 طرح، احداث باغ 12 طرح، احداث و تکمیل گلخانه و پرورش گیاهان زینتی و قارچ هر کدام یک طرح، صنایع تبدیلی بخش کشاورزی شش طرح و توسعه کشتارگاه صنعتی یک طرح از دیگر طرح‌های اجرا شده از ابتدای سال تاکنون بوده است.

وی در ادامه متذکر شد: دوستان با شنیدن آمار نسبت به آسیب‌شناسی برخی‌ طرح‌ها که سرمایه‌گذاری در آنها کمتر از حد انتظار صورت گرفته است، کارشناسی و اقدامات لازم را به عمل آورند.

شفیعی تصریح کرد: این مسئله نشان‌دهنده این است که یا کارشناسی‌های لازم صورت نگرفته و یا مردم را برای جذب برخی طرح‌ها تشویق و ترغیب نکرده‌ایم.

وی عنوان داشت: یک عدد 60 میلیاردی وجود دارد که در طرح آورده نشده است به این معنی که جز اعتبارات به شمار نرفته که ظاهرا توسط بانک سپه پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/82001/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول