اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان‌رضوی:

مهم‌ترین مزیت طرح استاد و شاگردی زمینه اشتغال مداوم است

خبرگزاری فارس: مدیرکل تامین اجتماعی خراسان‌رضوی گفت: مهم‌ترین مزیت طرح استاد و شاگردی زمینه اشتغال مدوام و طولانی مدت افراد را فراهم می‌کند.

مهم‌ترین مزیت طرح استاد و شاگردی زمینه اشتغال مداوم است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد قوامی عصر امروز در همایش آموزش استاد و شاگردی به شیوه‌های نوین که در تالار همایش‌های معاونت مهارت‌های پیشرفته اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان‌رضوی برگزار شد، اظهار کرد: فلسفه وجود سازمان تامین اجتماعی این است که افراد را زیر پوشش خود بگیرد.

وی تصریح کرد: به عبارت دیگر تامین اجتماعی وظیفه دارد که برای اعضای زیر پوشش خود تضمینی برای آینده افراد به وجود بیاورد تا آنها بتوانند با انگیزه بیشتری کار کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان‌رضوی در ارتباط با رویکرد سازمان تامین اجتماعی خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: رویکرد سازمان تامین اجتماعی در تمام کشور رویکرد بیمه‌ها اجتماعی است و در سال‌های اخیر در ارتباط با گسترش دامنه‌های تامین اجتماعی اتفاقات خوبی افتاده است.

قوامی ادامه داد: طبق آمار تعداد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی سال‌جاری دو برابر تعداد آنها در سال گذشته و در این زمینه رشد خوبی در خراسان‌رضوی به وجود آمده که نسبت به میانگین کشوری نیز میزان بالاتری دارد.

وی تاکید کرد: این آمارها نشان‌دهنده این است که در سازمان تامین اجتماعی خراسان‌رضوی اقدامات مناسبی انجام شده و این سازمان در مقوله‌های دیگر مانند استاد شاگردی نیز وارد شده است.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان‌رضوی ادامه داد: در گذشته مقوله استاد و شاگردی در به اشکال دیگر در سازمان تامین اجتماعی وجود داشته و برای افراد کارورزی، دوره‌های فنی و تولیدی و صنعتی را در نظر گرفته‌ایم.

قوامی افزود: به عنوان مثال برای دانش‌آموزان در تابستان خروج از لیست بیمه در نظر گرفته شده است تا این افراد بتوانند در تابستان‌ها به کارآموزی بروند و حرفه‌هایی را در قالب استاد و شاگردی بیاموزند.

وی با اشاره به طرح جدید سازمان تامین اجتماعی در مورد آموزش‌های استاد و شاگردی تصریح کرد: در حال حاضر نیز طرح بزرگی برای آموزش‌های استاد و شاگردی تدوین شده که در آن تمهیداتی برای صاحبان مشاغل در نظر گرفته شده است تا بتوانند به نیروهای کار آموزش بدهند.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان‌رضوی در ارتباط با شرایط کاری شاگردهایی که در این طرح ذکر شده‌اند، بیان کرد: این افراد شامل قانون کار نمی‌شوند حداقل آموزش در مورد آنها دو برابر استانداردهایی است که تامین اجتماعی در نظر می‌گیرد و حداکثر زمانی که این افراد می‌توانند به عنوان شاگرد در یک واحد بدون بیمه مشغول باشند دو سال است.

قوامی ادامه داد: این افرا حداقل باید 15 سال سن داشته باشند و در لیست بیمه‌ای واحد صنفی که در آن مشغول به کار هستند و یا واحدهای صنفی دیگر وجود نداشته باشد.

وی با اشاره به مزیت‌هایی که طرح استاد و شاگردی برای افراد در بر دارد، یادآور شد: مهم‌ترین مزیت طرح استاد و شاگردی زمینه اشتغال مستمر و طولانی مدت افراد را فراهم می‌کند.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان‌رضوی با بیان اینکه در بسیاری از صنوف متصدیان صنوف بسیار کمتر از دیگر اقشار جامعه زیر پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند، گفت: این یک آسیب است و باید بستری به وجود بیاید که متصدیان صنوف نیز تمایل زیادتری برای قرار گرفتن زیر پوشش تامین اجتماعی از خود نشان بدهند.

انتهای پیام/70010/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول