اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد کردستان اعلام کرد

بهره‌مندی 51 هزار خانوار کردستانی از خدمات کمیته امداد / جذب 35 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان از بهره‌مندی 50 هزار و 973 خانوار از خدمات این نهاد مقدس در این استان خبر داد.

بهره‌مندی 51 هزار خانوار کردستانی از خدمات کمیته امداد / جذب 35 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، قنبر موسی‌نژاد ظهر امروز در مصاحبه‌ای خبری با رسانه‌های استان که به مناسبت سالگرد تاسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در سالن جلسات این نهاد برگزار شد اظهار کرد: 48 هزار و 973 خانوار از این تعداد مستمری‌بگیر ثابت و یک‌هزار و 541 خانوار نیز زیرپوشش از خدمات تک و چندخدمتی این نهاد بهره‌مند هستند.

به گفته وی، یک‌هزار و 545 کودک نیازمند دچار سوءتغذیه استان نیز زیرپوشش این نهاد قرار داشته و از ابتدای سال‌جاری تا کنون اعتباری بالغ بر 260 میلیون تومان در قالب سبد‌ کالا به آنها اهدا شده است.

وی از کمیته امداد امام خمینی(ره) به عنوان حلقه رابط بین محرومین و اغنیا نام برد و گفت: توسعه سنت‌های حسنه الهی و نهادینه کردن فرهنگ انفاق و نیکوکاری در سطح جامعه از مهم‌ترین اولویت‌های این نهاد برای رفع چهره محرومیت است.

به گفته وی، برنامه‌های کمیته امداد متکی بر مردم است از این رو با ایجاد یک هم‌بستگی در بین احاد جامعه در راستای تحقق اهداف متعالیش گام بر می‌دارد.

وی تصریح کرد: در شرایط کنونی با توجه به آشتفگی بازار اقتصادی به دلیل تحریم‌ها، توجه به قشر محروم و نیازمند جامعه بیش از هر زمانی احساس می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان خاطرنشان کرد: در سالی که از سوی مقام‌معظم رهبری به عنوان سال جهاد اقتصادی نام‌گذاری شده است وظیفه همه آحاد جامعه است که قشر نیازمند جامعه را از یاد نبرند.

موسی‌نژاد تصریح کرد: به منظور نیل به این مهم کمیته امداد امام خمینی(ره) در دهه چهارم، سیاست توانمندسازی نیازمندان به ویژه جامعه هدفش را با جدیت دنبال می‌کند و اقدامات ارزشمندی در این راستا انجام داده است.

به گفته وی، نگاه امروز این نهاد از پرداخت مستمری به محرومین و نیازمندان به سمت توانمندسازی خانواده‌ها با توسعه اشتغال و فرهنگ کار و تلاش تغییر کرده است.

وی خاطرنشان کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) در سطح کشور و استان در طول دو سال اخیر در بحث ایجاد اشتغال و توانمندسازی مددجویان به صورت جهادی ورود پیدا کرده و به موفقیت‌های خوبی در این حوزه دست پیدا کرده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان توانمندسازی فکری را پیش‌نیاز توانمندسازی اقتصادی مددجویان زیرپوشش این نهاد دانست و اضافه کرد: به منظور تحقق این مهم برگزاری دوره‌های آموزشی و استفاده از ظرفیت‌های مردمی همچنین تعامل و مشارکت با بانک‌ها در دستور کار این نهاد در سطح کلان و استانی قرار گرفته است.

ثبت 25 هزار خانوار روستایی در سامانه نیازسنجی مناطق محروم

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان در ادامه از ثبت 25 هزار خانوار روستایی این استان در سامانه نیازسنجی مناطق محروم خبر داد و افزود: استان کردستان جزو استان‌های برتر کشور در زمینه ارائه این سامانه نیازسنجی است.

موسی‌نژاد با بیان اینکه بخش زیادی از خانوارهای زیرپوشش کمیته امداد امام در کردستان ساکن روستاها هستند، تصریح کرد: نیازسنجی و برنامه‌ریزی مناسب برای رفع مشکلات و توانمندسازی مددجویان روستایی از مهم‌ترین اهداف این نهاد است.

وی استقلال معیشتی و فرهنگی نیازمندان و محرومین جامعه را مهم‌ترین هدف کمیته امداد امام خمینی(ره) خواند و افزود: به منظور تحقق این مهم برنامه‌های مختلف همچون اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی و توسعه بیمه‌های اجتماعی با جدیت هرچه تمام‌تر در سطح استان دنبال می‌شود.

تدوین برش استانی برنامه پنجم توسعه کمیته امداد کردستان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان با اشاره به اینکه امسال دومین سال برنامه پنج ساله است، گفت: کمیته امداد کردستان برش استانی برنامه پنج ساله خود را بر اساس نیاز و ظرفیت‌های استان تدوین و اجرا می‌کند.

رشد 212 درصدی اشتغال‌زایی

موسی‌نژاد همچنین از رشد دو برابری اشتغال‌زایی مددجویان زیرپوشش این نهاد مقدس در دو سال اخیر نسبت به 32 سال پیش از آن خبر داد و گفت: این موضوع با رشد 212 درصدی مواجه است.

وی تصریح کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان با ایجاد 9 هزار و 600 فرصت شغلی جدید در سال گذشته رتبه نخست استان را به خود اختصاص داده است.

جذب 35 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال در کردستان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان از جذب 35 میلیارد تومان تسهیلات توسعه اشتغال توسط این نهاد در این استان خبر داد و افزود: بیش از  20 میلیارد تومان از مجموع اعتبارات جذب شده در سال جاری مربوط به اعتبارات اشتغال مانده سال گذشته است.

موسی‌نژاد با بیان اینکه در حال حاضر 180 شعبه بانک‌های مختلف در سطح استان در زمینه پرداخت تسهیلات به مددجویان با این نهاد همکاری دارند، گفت: 20 درصد از منابع بانکی در بودجه امسال به اشتغال کمیته امداد اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه فرایند اشتغال‌زایی در این نهاد مقدس بسیار متفاوت‌تر از سایر نهادها و ادارات است، گفت: استعدادیابی و ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کارآفرینی قبل از ایجاد شغل در اولویت برنامه‌های حوزه اشتغال این نهاد قرار گرفته و با جدیت دنبال می‌شود.

به گفته وی، نظارت بر شغل‌های ایجاد شده تا بازه زمانی پنج ساله توسط کارشناسان فنی و توجه به بحث بیمه مجریان طرح‌های خوداشتغالی از دیگر اولویت‌های مورد توجه این نهاد به منظور ایجاد اشتغال‌های ثابت و پایدار برای مددجویان است.

ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به 14 هزار مددجو

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان از ارائه آموزش‌های کارآفرینی و فنی‌ و حرفه‌ای به 14 هزار و 753 مددجوی زیر پوشش این نهاد در سال‌جاری خبر داد و گفت: 7 هزار و 443 نفر از این تعداد زیر پوشش آموزش‌های کارآفرینی 10 ساعته قرار گرفته‌اند.

به گفته وی، کمیته امداد امام‌خمینی(ره) کردستان با همکاری و مشارکت ادارت و سازمان‌های مختلف همچون  اداره‌کل فنی‌وحرفه‌ای و جهاد دانشگاهی استان زمینه بهره‌مندی مددجویان از فراگیری این آموزش‌ها را در چند سال اخیر به‌خوبی فراهم کرده است.

وی از  واگذاری ایجاد اشتغال روستاها و شهرهای زیر 20 هزار خانوار به کمیته امداد خبر داد و گفت: با توجه به عملکرد بسیار خوب کمیته امداد در حوزه اشتغال، ساماندهی اشتغال روستاها و شهرهای زیر 20 هزار خانوار به این نهاد واگذار شده است.

به گفته وی، این مهم تنها مختص به مددجویان زیرپوشش نبوده و برای تمام افراد نیازمند در شهرها و روستاهای زیر 20 هزار خانوار صدق می‌کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان تصریح کرد: منابع مالی این طرح نیز پیش‌بینی و به محض تخصیص اعتبار وارد فاز اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه سهم استان در مرحله نخست اجرای این طرح، ایجاد اشتغال برای 4 هزار و 760 نفر است، گفت: تا کنون 6 هزار و 828 نفر در این راستا ثبت‌نام کرده‌اند.

به گفته وی، به منظور ایجاد این 4 هزار و 760 فرصت شغلی اعتباری بالغ بر 23 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برای 5 هزار و 95 نفر نیز ضمن انجام مشاوره‌های شغلی پرونده تشکیل شده است.

انتهای پیام/79002/ی40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول