اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دلیل نبود ساختار‌های ترافیکی

70 درصد کشته‌های تصادفات درون‌شهری کهگیلویه و بویراحمد عابران پیاده هستند

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راهور کهگیلویه و بویراحمد گفت: به دلیل نبود ساختار مناسب برای عرض معابر در شهرها، 70 درصد کشته‌های درون‌شهری کهگیلویه و بویراحمد عابران پیاده هستند.

70 درصد کشته‌های تصادفات درون‌شهری کهگیلویه و بویراحمد عابران پیاده هستند

سرهنگ کرم‌الله حسینی‌پور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران در پاسخ به سئوالی مبنی بر تمهیدات پلیس راه و رانندگی در زمینه کاهش اتفاقات احتمالی در نقاط حادثه‌خیز، اظهار کرد: خوشبختانه در حال حاضر بالای 60 درصد از نقاط حادثه‌خیز کهگیلویه و بویراحمد در معابر درون‌شهری،‌ توسط شهرداری‌های استان از حالت حادثه‌خیز بودن درآمده است.

وی نصب علائم راهنمایی و رانندگی و حذف نقاط حادثه‌خیز را از جمله اقدامات مهم شهرداری‌ها در راستای کاهش خطرات احتمالی دانست و گفت: در حال حاضر تنها 35 درصد از نقاط حادثه‌خیز استان باقی مانده است که از بین بردن این نقاط در دستور کار قرار گرفته است.

حسینی با تشکر از عملکرد استاندار کهگیلویه و بویراحمد در زمینه مسائل ترافیکی ابراز داشت: استاندار در جلسه شورای ترافیک استان حضوری پررنگ و فعال داشته که با حمایت و هم‌اندیشی وی کارهای بزرگی که سال‌های گذشته در پی اجرای آن بودیم در سطح شهر یاسوج انجام شده است.

وی با بیان این‌که ایجاد دوربرگردان‌های نرسیده به میادین، ساماندهی میادین، نصب چراغ‌های راهنمایی و رانندگی، حذف دوربرگردان‌های اضافی را از جمله کارهای مهمی بوده که امسال در حل مشکلات ترافیکی شهر یاسوج با حمایت استاندار انجام شده است، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی ما بر این است که در صورت ادامه این روند، بسیاری از نقاط حادثه‌خیز درون و برون استانی برطرف خواهد شد.

رئیس پلیس راهور کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار فارس مبنی بر میزان آمار تصادفات مسافرت‌های نوروزی امسال در کهگیلویه و بویراحمد گفت: سال گذشته نرم تعریف شده از سوی راهنمایی و رانندگی ناجا به ویژه برای تصادفات درون‌شهری 15 درصد بود که ما باید این نرم را رعایت می‌کردیم ولی با تلاش همکاران و توکل به خدا نسبت به سال گذشته بالای 53 درصد کاهش تصادفات داشتیم.

حسینی تصریح کرد: رفع نقاط حادثه‌خیز و ارتقای سطح فرهنگ رانندگی در میان رانندگان با تلاش‌های پلیس راه و راهنمایی و رانندگی از مهم‌ترین عوامل کاهش تصادفات در سال‌های گذشته است.

وی ادامه داد: تا این لحظه 14 درصد از نرم تعریف شده سال 91 نیز محقق شده است و پیش‌بینی بر این است که این عدد تا پایان امسال از نرم تعریف شده  راهنمایی و رانندگی ناجا بالاتر می‌رود.

حسینی در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار فارس مبنی بر بیشترین آمار تصادفات، ابراز داشت: در درون شهرها رعایت حق تقدم و در بین شهرها عدم توجه به جلو بیشترین آمار تصادفات در کشور است اما در استان 46 درصد عدم رعایت حق تقدم و 30 درصد عدم توجه به جلو سبب بروز تصادفات می‌شود.

رئیس پلیس راهور کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: متأسفانه به دلیل نبود ساختار مناسب برای عرض معابر در شهرها، 70 درصد کشته‌های درون‌شهری عابران پیاده هستند که در این موضوع تلاش شهرداری و دیگر نهادها را برای ایجاد زیر‌ساخت‌های ترافیکی به ویژه در عبور از معابر عابر پیاده می‌طلبد.

انتهای پیام/82014/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول