اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راه کرمان خبر داد

وقوع 47 درصد تصادفات کرمان در محورهای اصلی

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راه استان کرمان گفت: از مجموع تصادفات استان کرمان 47 درصد در محورهای اصلی صورت گرفته که 325 نفر فوت و یک‌ هزار و 179 نفر مجروح شده‌اند.

وقوع 47 درصد تصادفات کرمان در محورهای اصلی

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، احمد حجت‌آبادی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در 11 ماه سال جاری در استان کرمان 478 فقره تصادف فوتی و یک‌ هزار و 332 مورد جرحی داشته‌ایم که در مجموع 604 نفر در این تصادفات فوت و 2 هزار و 479 نفر مجروح شده‌اند و امسال نسبت به سال گذشته 25 نفر کاهش کشته و 453 نفر کاهش مجروح داشته‌ایم.

وی افزود: بر اساس نوع برخورد وسایل در مجموع  یک ‌هزار و 810 فقره تصادف در سال جاری در استان کرمان رخ داده که 888 فقره آن مربوط به واژگونی خودرو با 49 درصد است.

حجت‌آبادی بیان کرد: از مجموع تصادفات 878 فقره برخورد دو وسیله نقلیه که 44 درصد را شامل می‌شود و 135 فقره تصادف با عابر پیاده که شامل هفت درصد است.

وی ابراز داشت: از مجموع تصادفات استان کرمان 47 درصد در محورهای اصلی استان کرمان صورت گرفته است که 325 نفر فوت و یک ‌هزار و 179 نفر مجروح شده‌اند.

رئیس پلیس راه استان کرمان تصریح کرد: 53 درصد تصادفات استان کرمان در جاده‌های فرعی صورت گرفته است و در سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش تصادفات را در جاده‌های فرعی داشته‌ایم و در سال جاری 279 نفر در جاده‌های روستایی بر اثر تصادف فوت و یک ‌هزار و 300 نفر مجروح شده‌اند.

حجت‌آبادی گفت: 511 فقره تصادف موتورسیکلت در استان کرمان داشته‌ایم که 28 درصد تصادفات استان توسط موتورسیکلت‌ها رخ داده است و در تصادفات آنها 110 نفر فوت و 628 نفر مجروح شده‌اند.

وی تصریح کرد: بیشترین علل وقوع تصادفات در استان کرمان بی‌توجهی به جلو با 31 درصد است و ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه با 18 درصد و انحراف به چپ با 17 درصد، عدم رعایت حق تقدم 12 درصد و تغییر مسیر ناگهانی پنج درصد از بیشترین دلایل بروز تصادفات بوده است.

رئیس پلیس راه استان کرمان گفت: 59 درصد تصادفات مربوط به خودروهای سواری، 16 درصد مربوط به موتورسیکلت، 13 درصد مربوط به وانت‌بار، 10 درصد مربوط به کامیون‌ها و دو درصد مربوط به سایر وسایل بوده است.

حجت‌آبادی تصریح کرد: در 11 ماه سال جاری محور رفسنجان - انار و بالعکس، باغین - رفسنجان و بالعکس، رستم‌آباد - ایرانشهر، ماهان - بم، جیرفت - بافت، سیرجان - شهربابک، سیرجان - کرمان، سرچشمه – رفسنجان، بافت - کرمان، بم - زاهدان، کهنوج - بندرعباس، مشهد - راور، ماهان - کرمان و زرند - رفسنجان بیشترین حوادث محورهای اصلی را در استان کرمان داشته‌اند.

وی گفت: در 11 ماه سال جاری بیشترین تصادفات در محورهای فرعی روستایی استان کرمان در مناطق نوق - داوران، بیدخون - بردسیر، وکیل‌آباد - بافت، دهبکری - بم، کوهپایه، دوچاهی سیرجان، خاتون ‌آباد شهربابک و سیرج رخ داده است.

انتهای پیام/80018/غ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول