اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اردبیل مطرح کرد

انجام 3600 مأموریت برای امداد حادثه‌دیدگان در تصادفات

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اردبیل گفت: از ابتدای امسال تاکنون اورژانس 115 بیش از سه هزار و 600 مأموریت برای نجات و کمک‌رسانی به حادثه‌دیدگان تصادفات جاده‌ای انجام داده است.

انجام 3600 مأموریت برای امداد حادثه‌دیدگان در تصادفات

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمد جعفرزاده عصر امروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در اردبیل اظهار داشت: از اول فروردین سال 91 تا پایان بهمن‌ماه، 22 هزار مأموریت به همت مأموران اورژانس اجرایی شده که سه هزار و 600 مورد آن مأموریت برای نجات حادثه‌دیدگان در تصادفات بوده که با موفقیت انجام شده است.

وی ادامه داد: این در حالی است که در سال 90 این تعداد مأموریت در 11 ماهه حدود 20 هزار مورد بوده که نسبت به سال گذشته، دو هزار مأموریت بیشتری را شاهد بودیم.

جعفرزاده زمان رسیدن مأموران اورژانس به سر بالین بیمار را 11 دقیقه و یک ثانیه اعلام کرد و افزود: ما دو ثانیه نسبت به سال گذشته که میانگین حضور در سر بالین بیمار 11 دقیقه و سه ثانیه بود، شاهد کاهش زمان امدادرسانی هستیم.

مأموریت 20 روزه اورژانس 115 در تعطیلات نوروزی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان در بخش دیگری از سخنان خود به طرح امداد نوروزی مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اردبیل اشاره کرد و بیان داشت: از 26 اسفندماه طرح امداد نوروزی اورژانس آغاز می‌شود و اجرای این طرح تا 17 فروردین‌ماه ادامه می‌یابد که نسبت به سال‌های گذشته چند روز افزایش اجرای طرح را به دلیل تعطیلات بیشتر در ایام نوروز امسال شاهد هستیم.

جعفرزاده اضافه کرد: در قالب این طرح آمادگی نیروهایمان را برای امدادرسانی به حادثه‌دیدگان چهارشنبه سوری جزو اولویت‌های اصلی قرار دادیم و مرکز فوریت‌های پزشکی استان با تمام امکانات در برگزاری بهتر و شایسته مراسم سنتی چهارشنبه سوری ارائه خدمات می‌دهد.

وی ابراز داشت: پایگاه‌های ما به تجهیزات و امکانات ترابری مناسب با آمادگی نیروهای امدادگر مجهز شده و با نهایت همکاری با دستگاه‌های دیگر سعی می‌کنیم در تعطیلات نوروزی امسال شایسته‌ترین خدمات را ارائه کنیم.

راه‌اندازی سه ایستگاه سلامت در شهرها

جعفرزاده با اشاره به مأموریت انجام شده در ایام نوروز 91 اذعان داشت: کل مأموریت‌های ما در سال گذشته و اوایل امسال یک‌هزار و 341 مورد بود که امسال پیش‌بینی می‌کنیم، آمار مأموریت‌های ما افزایش یابد که دلیل آن نیز حجم بیشتر سفرها و امکان دسترسی مردم به مراکز فوریت‌های پزشکی است که نسبت به سال‌های گذشته پایگاه‌های ما افزایش یافته است.

وی گفت: ما در تمام جاده‌های بین شهری پایگاه‌های خودمان را مستقر کردیم و پوشش مطلوب را شاهد و ناظر هستیم که امیدواریم با آمادگی بیشتر در تعطیلات نوروزی پیش‌رو نیز بتوانیم در این زمینه موفق عمل کنیم.

جعفرزاده افزود: در بحث امدادرسانی به حادثه‌دیدگان برون شهری زمان استاندارد زیر 15 دقیقه تعیین شده، در حالی که ما حتی پائین‌تر از این میانگین در محل حادثه حاضر می‌شویم و به کمک حادثه‌دیدگان می‌شتابیم.

وی از استقرار سه ایستگاه سلامت در داخل شهرها خبر داد و تصریح کرد: از توانمندی سه دستگاه اتوبوس و آمبولانس استفاده می‌کنیم تا در ایام نوروز با مشکل خاصی روبه‌رو نشویم.

این مسئول همچنین از فعالیت 15 دستگاه آمبولانس مجهز به همراه 300 نفر نیرو انسانی در قالب طرح نوروزی اورژانس 115 خبر داد.

انتهای پیام/62003/ذ30 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول