اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده پلیس راه شمال سیستان و بلوچستان:

بیشترین وقوع تصادفات در جاده‌های روستایی صورت می‌گیرد

خبرگزاری فارس: فرمانده پلیس راه شمال سیستان و بلوچستان از وقوع تصادفات جرحی و فوتی در جاده‌های روستایی خبر داد.

بیشترین وقوع تصادفات در جاده‌های روستایی صورت می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از پایگاه خبری پلیس سیستان و بلوچستان، عبدالرضا صالحی اظهار داشت: در تجزیه و تحلیل انجام شده وقوع تصادفات 10 ماه گذشته نشان می‌دهد 5.65 درصد تصادفات فوتی و جرحی در سطح شمال استان، واژگونی و خروج از جاده بوده که بیشتر این تصادفات در جاده‌های روستایی رخ داده است.

وی افزود: محدوده راه‌های جنوب استان در راه‌های روستایی حوزه سراوان و شهرستان زابلی با آمار 4.176 درصد رشد واژگونی و 8.81 درصد تصادفات رخ به رخ، بحرانی‌ترین مناطق راه‌های روستایی استان است.

فرمانده پلیس راه شمال سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: محورهای زاهدان به خاش با رشد 4.38 درصد و محور زابل به نهبندان با رشد 30 درصد بیشترین آمار تصادفات را به خود اختصاص داده است.

صالحی ادامه داد: در ارتباط با وسایل نقلیه، تصادفات با وسایل نقلیه سنگین از قبیل کامیون و تریلرها 43 درصد و تصادف با موتورسیکلت 12 درصد کاهش داشته است.

وی اضافه کرد: وسایل نقلیه سبک نیز با 7.57 درصد بیشترین سهم مقصرین در تصادفات را به خود اختصاص داده که نسبت به مشابه سال قبل 3.2 درصد افزایش داشته است.

فرمانده پلیس راه شمال سیستان و بلوچستان بیان کرد: در وقوع این گونه حوادث علت فنی نیز وجود دارد که تخطی از سرعت مطمئنه با 8.37 درصد از دید کارشناسان بیشترین علت را به خود اختصاص داده است که طی 10 ماه گذشته بالغ بر 23.6 درصد رشد داشته که خود یکی از علت‌های واژگونی نیز به حساب می‌آید.

صالحی در زمینه آمار کشته‌های بین جاده‌ای نیز بیان داشت: بر اساس گزارش پزشکی قانونی در حوزه پلیس راه شمال استان این آمار به تعداد 22 نفر و به عبارتی 4.5 درصد کاهش داشته اما متأسفانه این در حالی است که در حوزه جنوب استان با افزایش تعداد 56 نفر کشته در معابر بین شهری این آمار بالغ بر 23 درصد افزایش داشته است.

وی در مورد خودروهای سوختکش نیز گفت: با اقدامات انتظامی ترافیکی و هماهنگی با یگان‌های انتظامی و تکاوری خوشبختانه تصادفات خودروهای سوختکش به میزان 7.23 درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام/75002/ح/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول