اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی همدان:

کمبود اعتبار مانع از توسعه جنگل در همدان شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی همدان با بیان اینکه 7 هزار و 500 هکتار جنگل با مشارکت مردم ایجاد شده است، گفت: امسال به دلیل کمبود اعتبار توسعه جنگل در استان همدان را نداشتیم.

کمبود اعتبار مانع از توسعه جنگل در همدان شد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدرضا همتی ظهر امروز در دیدار کارکنان جهاد کشاورزی با نماینده ولی فقیه در استان همدان اظهار داشت: در سال گذشته 95 هزار هکتار زمین جهاد کشاورزی را بازنگری کردیم که بیش از 50 هزار هکتار از منابع طبیعی تعیین تکلیف و به مردم بازگردانده شده است.

وی در باب رسیدگی به اعتراضات مردم تصریح کرد: در باب رسیدگی به اعتراضات و اختلافات مردمی از چند مسیر موضوع را پیگیری می‌کنیم و به دنبال ارائه راه حل برای کم شدن اعتراضات و رسیدگی به امور مردم هستیم.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان همدان با اشاره به وجود مکانیزمی برای بازنگری زمین‌های جهاد کشاورزی که هم‌اکنون نیز در حال انجام است، گفت: در دو سال گذشته 36 هزار هکتار را بازنگری کردیم که از این میزان 6 هزار و 700 هکتار را به مردم مسترد کردیم.

وی تصریح کرد: در باب مبارزه با زمین‌خواری در استان 686 هکتار رفع تصرف زمین داشتیم که به ارزش بیش از 7 میلیارد تومان بوده است.

مدیرکل منابع طبیعی استان همدان با اشاره به بحث جنگل‌ها یادآور شد: در بخش جنگل‌ها 4 هزار و 300 هکتار جنگل را در بخش دولتی نگهداری می‌کنیم و 7 هزار و 500 هکتار جنگل نیز با مشارکت مردم ایجاد شده که نگهداری می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال به دلیل کمبود اعتبار توسعه جنگل در استان همدان را نداشتیم، در ادامه گفت: در بحث استفاده از مراتع، با چرای بیش از حد دام مواجه هستیم.

همتی با تأکید بر ضابطه‌مند کردن بحث استفاده از مراتع استان بیان داشت: در بحث مرتع بحث نظارت بر مرتع را در پیش داریم تا ضابطه‌ای مشخص برای استفاده از مرتع را ایجاد و مردم به خوبی و با حفظ منابع طبیعی از آن استفاده کنند.

وی ادامه داد: در بحث توسعه کشاورزی 20 هزار هکتار زمین شناسایی کردیم که 10 هزار هکتار مستعد کشاورزی تشخیص داده شده و قریب به 2 هزار هکتار هم برای فعالیت‌های مختلف در نظر گرفته شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان اضافه کرد: در بحث حفاظت 822 هزار هکتار حفاظت فنی از زمین‌ها را داریم که 42 هزار هکتار ذخیره‌گاه بوده و محصولات این ذخیره‌‌گاه تحت حمایت جهاد کشاورزی هستند.

وی به رویکرد منابع طبیعی در حفاظت و صیانت از سرمایه ملی اشاره و خاطر نشان کرد: رویکرد ما در منابع طبیعی رویکرد مشارکتی است چرا که در بحث حفظ منابع طبیعی به اجبار نمی‌توان متوسل شد و مردم را باید با تشویق و ترغیب به حفاظت از منابع طبیعی سوق داد.

همتی با بیان اینکه در بحث آبخیزداری بر روی یک میلیون هکتار مطالعه انجام شده است، ابراز داشت: 250 هزار هکتار فعالیت‌های آبخیزداری انجام شده و امسال 5 هزار هکتار مطالعه داشتیم که قریب به یک هزار هکتار کار اجرایی شده است.

وی در پایان سخنانش به برنامه‌های پیش رو در هفته منابع طبیعی پرداخت و گفت: روز سه‌شنبه زنگ طبیعت در مدارس استان نواخته خواهد شد و در سطح 70 پایگاه مقاومت نهال‌کاری انجام شده تا بتوانیم فرهنگ‌سازی مناسبی در این زمینه انجام دهیم.

انتهای پیام/89007/و30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول