اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست کمیته امداد عنوان کرد

ظرفیت پذیرش بیش از 4 میلیون نفری کمیته امداد/ تحقق 200 هزار نفر اشتغال در سال جاری

خبرگزاری فارس: سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه کمیته امداد ظرفیت پذیرش بیش از 4 میلیون نفری را دارد، گفت: در سال جاری 200 هزار نفر تحت پوشش این کمیته شاغل شده‌اند.

ظرفیت پذیرش بیش از 4 میلیون نفری کمیته امداد/ تحقق 200 هزار نفر اشتغال در سال جاری

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حسین انواری ظهر امروز در جمع خبرنگاران مرکز کهگیلویه و بویراحمد به تاریخ تأسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی در 22 بهمن سال 57 به پیروزی رسید و 22 روز پس از آن در 14 اسفند 57 کمیته امداد حضرت امام تأسیس و خبر آن به صورت رسمی اعلام شد.

سرپرست کمیته امداد ادامه داد: تأسیس کمیته امداد قطعه‌ای از نظام‌سازی حضرت امام راحل در شاکله نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی خاطرنشان کرد: هر ساله در تاریخ 14 اسفند جشن نیکوکاری در 16، 17 و 18 اسفندماه برگزار می‌شود که در روز چهارشنبه 16 اسفند در سطح مدارس کشور، پنج شنبه 17 اسفند جشن نیکوکاری در پایگاه‌های کمیته امداد و بسیج و 18 اسفند در میادین نماز جمعه سراسر کشور این روز مهم و بزرگ برگزار می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: با توجه به نیازهای زمان و در شرایط حساس در اوایل انقلاب که همه چیز به هم ریخته بود، کمیته امداد برخی کارها را ساماندهی می‌کرد و نیروی کار آن در زمان انقلاب و بدو تأسیس افراد خودجوش و به صورت افتخاری بودند که به افراد نیازمند خدمت‌رسانی کرده و در حد توان به جامعه کمک می‌کردند.

انواری، ظرفیت پذیرش و ورود به کمیته امداد را 4.5 میلیون نفر تعریف شده بیان کرد و گفت: در این نهاد بخشی از ظرفیت تعریف شده دارای ورودی و خروجی بوده که با توجه به بررسی‌های صورت گرفته در دهه اخیر این رقم ثابت نگه داشته شده است.

این حامی مددجویان اذعان داشت: در سال گذشته حدود 80 هزار خانوار کمیته امداد خودکفا شدند و 320 هزار خانوار وارد چرخه کار شدند و در حال حاضر در سال جاری 100 هزار خروجی اشتغال بوده و امسال ورودی به چرخه کار 500 هزار نفر تعریف شده که تاکنون 200 هزار نفر آن تحقق یافته است.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) به میزان وام‌های پرداخت شده جهت اشتغال‌زایی به مددجویان اشاره کرد و بیان داشت: سقف وام‌ها در سال گذشته تا 10 میلیون تومان بود و در سال جاری این میزان به 15 میلیون تومان نیز رسیده است.

انواری، مجموع وام‌های پرداخت شده را 700 میلیارد تومان عنوان کرد و ابراز داشت: از بیش از هزار و 500 میلیارد تومان تاکنون تنها 50 درصد آن محقق شده است که از اعتبارات قرض‌الحسنه بانک‌ها بوده است.

انتهای پیام/82011/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول