اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای سال جاری تاکنون صورت گرفت

کشته شدن 85 نفر بر اثر تصادف در جهرم

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی جهرم گفت: از ابتدای امسال تاکنون 85 نفر بر اثر تصادف در این شهرستان کشته شدند.

کشته شدن 85 نفر بر اثر تصادف در جهرم

به گزارش خبرگزاری فارس از جهرم، یوسف ملک‌زاده بعد از ظهر امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان اظهار داشت: پیشگیری از تهدیدها و آسیب‌ها منحصر به تمام افراد جامعه بوده و هرکس به سهم به خود به طور مستقیم یا غیرمستقیم وظیفه آگاه‌سازی در این زمینه را دارد.

وی با بیان اینکه اطلاع از ناهنجاری‌ها موجب کاهش جرایم و ناهنجاری در جامعه می‌شود، ادامه داد: در سال‌های گذشته 23 هزار مورد از مرگ و میرها ناشی از تصادفات جاده‌ای بوده که در عین حال تلاش‌های انجام شده در زمینه پیشگیری از حوادث جاده‌ای، این مهم در سال گذشته به 20 هزار مورد مرگ و میر کاهش یافته است.

فرمانده انتظامی جهرم با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون 85 نفر بر اثر تصادف در این شهرستان کشته شده‌اند، خاطرنشان کرد: اعمال جریمه‌های سنگین راهنمایی و رانندگی توسط پلیس تنها به سبب جلوگیری از عدم اجرای قانون و کاهش حوادث جاده‌ای در رانندگان وسایل نقلیه است.

وی با اشاره به آمار تلفات ناشی از عدم استفاده از کلاه ایمنی در راکبان موتورسیکلت در جهرم تصریح کرد: این‌گونه حوادث نتیجه عدم اجرای قوانین راهنمایی و رانندگی توسط راکبان وسایل نقلیه است.

ملک‌زاده با بیان اینکه استفاده از کلاه ایمنی در موتورسواران جهرمی به تعداد انگشتان دست نیز نمی‌رسد، عنوان کرد: امروز استفاده از کمربند ایمنی به عنوان یک فرهنگ در جامعه تلقی شده است.

وی با بیان اینکه طی 11 ماه امسال، 8 هزار موتورسیکلت متخلف در جهرم توقیف شده است، یادآور شد: در حال حاضر سه هزار موتورسیکلت در پارکینگ نیروی انتظامی جهرم نگهداری می‌شود.

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم با بیان اینکه در بحث پیشگیری از تصادفات در سطح این شهرستان 30 بازرس افتخاری به صورت نامحسوس معابر شهری جهرم را کنترل می‌کنند، بیان داشت: این بازرسان از میان کارکنان ادارات دولتی انتخاب و گزینش شده‌اند.

ملک‌زاده در پایان صحبت‌های خود از برگزاری جلسه آموزشی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ویژه کارکنان ادارات مختلف دولتی خبر داد.

انتهای پیام/2448/ذ30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول