اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان:

تصمیم غرب برای تغییر سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی قطعی است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: تصمیم غرب برای رویارویی با سرمایه عظیم زندگی ایرانی ـ اسلامی با هدف انحراف ایرانیان از این شیوه زندگی قطعی و آماده اجراست.

تصمیم غرب برای تغییر سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی قطعی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی‌اکبری ظهر امروز در همایش تربیت و سبک زندگی اسلامی در سالن ولایت سپاه اردبیل اظهار داشت: موضوعی که مقام معظم رهبری به عنوان سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی مطرح کردند موضوعی اساسی و کلیدی است که در تراز اول و جایگاه بنیادین قرار دارد که در ساختن تمدن ایرانی ـ اسلامی نیز بسیار موثر و کار‌آمد است.

وی خاطرنشان کرد: در شرایطی که جهان غرب اندیشه زندگی مادی‌گرایانه خود را به سرعت در حال ترویج دادن است تغییر سبک ایرانی پیام خوب و روشنی بود که رهبر فرزانه انقلاب آن را مطرح کردند تا در عبور از چالش‌های زندگی غربی و فرهنگ منحط آنها بتوانیم با تکیه بر فرهنگ اصیل خودمان زندگی اجتماعی‌مان را محتوا و غنا ببخشیم.

نماینده ولی فقیه در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان این پیام امید‌بخش را برای دوستداران انقلاب نمود و نشانه‌ای از بلوغ و رشد تفکرات اسلامی برشمرد و یادآور شد: محورهای اساسی که در سبک زندگی ایرانی بر آن تاکید شده است عبارت است از مبانی، اصول و روش‌ها که در هر فصل می‌توانیم راهکارهای صحیح برای تبیین سبک زندگی ایرانی را ارائه کنیم.

حاج علی‌اکبری میدان‌های تحقق سبک زندگی ایرانی را خانه، مدرسه، مسجد و رسانه اعلام کرد و گفت: البته بقیه عوامل بر روی این اصول تاثیر‌گذار هستند اما این چهار عنصر اگر اصلاح و تبیین حقیقی شود بهتر می‌توانیم سبک زندگی را پیاده کرده و عملیاتی کنیم.

این مسئول خانه را کلیدی‌ترین پایگاه تربیتی و مهد پرورش نسل آینده توصیف کرد و بیان داشت: در کنار خانه به عنوان کانون اصلی، مدرسه نیز جزو اساسی‌ترین و کلیدی‌ترین مراکز تحولی است که قطعاً در سرنوشت نسل آینده می‌تواند نقش‌آفرین بوده و مخاطبان این عرصه را به مرحله تکمیل شخصیت و بنیانگذاری این حوزه برساند.

این مسئول کشوری مسجد را نقطه فراموش شده در عرصه تربیتی اعلام کرد و افزود: قلب و کانون تپنده فرهنگ و تمدن اسلامی مساجد هستند که حتی ساختن شهری نمونه نیز باید بر محوریت مساجد باشد که با تعریفی که از مسجد به عنوان نقش‌آفرین پویا و حرکت‌های تاثیر‌گذار انجام می‌شود قطعاً در تربیت انسانی و اسلامی تاثیر‌گذار است.

حاج علی‌اکبری از رسانه‌ها به عنوان پدیده‌ای نو اما تاثیر‌گذار در عرصه تولید سبک زندگی ایرانی یاد کرد و ادامه داد: قطعاً با توجه به این چهار عرصه می‌توانیم سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی را با نقش‌آفرینی پدران و مادران، معلمان و مربیان، ائمه جماعات و روحانیون و دلسوزی اصحاب رسانه و فعالان این حوزه انجام داده و نقش‌آفرینی کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی اصلی‌ترین وظیفه و حرکت در این حوزه را توجه به مباحث ایجابی و همچنین اثباتی توصیف کرد و اذعان داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد تحرک نظام‌های غربی برای تغییر شیوه زندگی ایرانی و سبک رایج در این زمینه بودیم که به نظر می‌رسد با صیانت از ارزش‌های خلق شده در حیات طیبه اسلام و انقلاب ارزشمند ایرانی ـ اسلامی نسل آینده را بهتر و با اصول شایسته‌تر تربیت کنیم.

انتهای پیام/6201/غ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول