اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست کمیته امداد:

حوزه‌های علمیه باید برای ترویج سبک زندگی اسلامی وارد میدان شوند

خبرگزاری فارس: سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: حوزه‌های علمیه برای رواج سبک زندگی اسلامی باید وارد میدان شوند تا با اقدامات مؤثر از هجمه‌های همه جانبه دشمن جلوگیری کنند.

حوزه‌های علمیه باید برای ترویج سبک زندگی اسلامی وارد میدان شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حسین انواری عصر امروز در همایش دانشجویان و طلاب دینی خراسان ‌رضوی در اردوگاه ثامن الائمه(ع) مشهد اظهار کرد: خداوند تمام پیامبران را برای هدایت مردم انتخاب و گزینش کرد تا مردم را از گمراهی نجات دهند که در مجموع این پیامبران الهی ،صحبت همه آنان واحد و یکسان بود و هر چه به دین مبین اسلام نزدیک‌تر می‌شویم شاهد تکمیل‌تر شدن دین هستیم.

وی با اشاره به الگوبرداری کشورهای اسلامی از غرب اظهار کرد: تفاوت‌های موجود بین مبانی سبک زندگی و انسان با توجه به فضا و موقعیت هر جامعه شکل می‌گیرد که هر جامعه باید منطبق بر فضای حاکم در آن فعالیت و از تقلید و الگو قرار دادن جوامع دیگر خودداری کند.

انواری با اشاره به اسلامی بودن کشور گفت: قوانین کشور ما منطبق بر قوانین اسلام است و قرآن در حوزه‌های مختلفی مانند امور شخصی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی می‌تواند پاسخگوی مردم باشد که اگر شیوه زندگی بر این اساس و اصول منطبق شود در زندگی مشکلی پیش نمی‌آید.

وی خاطر نشان کرد: مقالات در حوزه‌های دانشگاهی باید گسترده و افزایش پیدا کند و در آن نکات کاربردی و نقشه‌های راهبردی تبیین شود و در راستای داشتن تمدن اسلامی باید در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه سرمایه‌گذاری بیشتری انجام شود.

انواری اظهار کرد: در بخش رواج سبک زندگی اسلامی حوزه‌های علمیه باید وارد میدان شوند تا با اقدامات مؤثر از هجمه‌های همه جانبه دشمن جلوگیری کنند چرا که حوزه تحصیلی و کاری آنان در ارتباط با دین است.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) تصریح کرد: برگزاری همایش‌های این‌گونه که دانشجویان و قشر تحصیل کرده را وادار به مطالعه می‌کند، مناسب و به‌جا است چرا که سبب افزایش مطالعه و میزان آگاهی در آنان می‌شود.

انتهای پیام/70022/ت30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول