اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آموزش و پرورش بشرویه خبر داد

اخذ مجوز مدارس نمونه در بشرویه

خبرگزاری فارس: رئیس اداره آموزش و پرورش بشرویه از اخذ مجوز تاسیس دو دبیرستان نمونه دخترانه و پسرانه و یک هنرستان نمونه در این شهرستان خبر داد.

اخذ مجوز مدارس نمونه در بشرویه

به گزارش خبرگزاری فارس از بشرویه، جواد صارمی صبح امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش بشرویه ضمن ارائه گزارشی از وضعیت آموزشی دانش‌آموزان در این شهرستان اظهار کرد: در حال حاضر تعداد 5 هزار دانش‌آموز در مدارس شهرستان مشغول به تحصیل هستند.

وی ادامه داد: تعداد فرهنگیان این شهرستان 600 نفر است که 95 درصد آنها بومی و بیش از 90 درصد فرهنگیان مدارج علمی کارشناسی و بالاتر دارند.

رئیس اداره آموزش و پرورش بشرویه با بیان اینکه تعهد و تلاش مربیان و استعداد دانش‌آموزان سبب کسب موفقیت در آزمون‌های علمی و مسابقات فرهنگی و هنری شده، افزود: کسب رتبه منطقه سه و 11 کشوری در کنکور سراسری توسط دانش‌آموز بشرویه‌ای و کسب مقام دوم کشوری در جشنواره خوارزمی با ساخت آبسردکن سفالی نمونه‌ای از افتخارات دانش‌آموزان این شهرستان است.

صارمی یادآور شد: با این وجود بشرویه تنها شهرستان در خراسان جنوبی است که استخر سرپوشیده شنا ندارد و با توجه به ضرورت اجرای طرح سباح در مقطع سوم ابتدایی (آموزش شنا) در سنوات گذشته استخر روباز احداث شد که با وجود شرایط آب و هوایی شهرستان در سال تنها 45 روز قابل استفاده بود.

وی عنوان کرد: در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان مبلغ 165 میلیون تومان برای سر پوشیده شدن استخر روباز شنا اختصاص یافت که از این مبلغ تاکنون 70 میلیون تومان جذب شده و با کمک اداره کل نوسازی تهران عملیات فوندانسیون، نصب سوله، سقف و دیوار چینی با هزینه 300 میلیون تومان اعتبار اجرا شده که برای تکمیل و بهره‌برداری کامل این پروژه نیاز به 500 میلیون تومان اعتبار داریم.

رئیس اداره آموزش و پرورش بشرویه از کمک 50 میلیون تومانی اولیاء دانش‌آموزان به مدارس شهرستان خبر داد و تصریح کرد: اولیاء دانش‌آموزان نگرش خوبی نسبت به آموزش و پرورش دارند و کمک‌های مردمی بیش از حد انتظار بوده است.

صارمی بیان داشت: امسال مجوز تاسیس مدارس نمونه در این شهرستان اخذ شده و در آینده دبیرستان نمونه پسرانه شهید آوینی، دبیرستان نمونه دخترانه محدثه و هنرستان نمونه شهید ابراهیمی در این شهرستان راه‌اندازی می‌شود.

وی در ارتباط با فعالیت مدارس قرآنی و طرح نهضت ملی حفظ قرآن خاطر نشان کرد: هم‌اکنون تعداد هشت مدرسه قرآنی در این شهرستان فعالیت دارند که امسال مجوز تاسیس دو مدرسه اختصاصی قرآنی اخذ شده و یک‌هزار و 200 نفر از دانش‌آموزان در طرح نهضت ملی حفظ قرآن ثبت‌نام کرده و از این تعداد 600 نفر موفق به حفظ یک جزء یا چند جزء شده‌اند.

انتهای پیام/69006/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول