اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی:

بسترهای لازم برای راه‌اندازی مشاغل خانگی فراهم شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی گفت: بسترهای مورد نیاز باید برای توسعه مشاغل خانگی فراهم شود و در این راستا گام برداشته شود.

بسترهای لازم برای راه‌اندازی مشاغل خانگی فراهم شود

جمشید اسعدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: باید کارجویان به‌ویژه بانوان به سمت ‌و سوی راه‌اندازی مشاغل خانگی سوق داده شده و بسترهای مورد نیاز در این ارتباط به شکل مطلوب فراهم شود چرا که این امر در کاهش نرخ بیکاری به میزان قابل توجهی تأثیرگذار است.

وی به راه‌اندازی یک مرکز آموزشی فنی‌وحرفه‌ای ویژه خواهران در ارومیه اشاره کرد و افزود: این مجموعه به مناسبت گرامیداشت پیروزی انقلاب اسلامی ایران در دهه جاری با حضور مسئولان به مرحله بهره‌برداری رسیده است و بعد از افتتاح ثبت‌نام هنرجویان و کارآموزان آغاز می‌شود تا به صورت رایگان از آموزش‌های ارائه شده بهره‌مند شوند.

اسعدی با بیان این‌که در راه‌اندازی این مجموعه، رویکرد مشاغل خانگی پیش گرفته شده است، افزود: بانوان از توانایی‌ها و قابلیت‌های مختلف در امور هنری برخوردار هستند که می‌توان برای ارتقای سطح مهارت آن‌ها برنامه‌ریزی کرده و به دنبال آن زمینه را برای اشتغال آن‌ها در منزل فراهم کرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی با بیان این‌که در این مجموعه، دوره‌های آموزشی سه تا شش ماهه ایجاد می‌شود، گفت: کارآموزان می‌توانند به طور رایگان ثبت‌نام کرده و مطابق با استعداد و نیاز خود آموزش‌های مورد نیاز را دریافت کرده و با تدارک امکانات بسیار اندک و ارزان برای خود شغل ایجاد کنند.

وی با بیان این‌که بخش خدمات عمومی مشتمل بر دوره‌های عکاسی، فیلم‌برداری و سرویس خودرو یکی دیگر از قسمت‌های این مرکز است، اظهار داشت: دوره سرویس و نگهداری خودرو برای بانوان در مجموعه فوق راه‌اندازی شده است تا بانوانی که از وسیله نقلیه در سطح شهر و جاده‌ها در حال تردد هستند در صورت خرابی خودرو با مشکل مواجه نشوند.

اسعدی در ارتباط با چگونگی برپایی دوره‌های سرویس و نگهداری خودرو عنوان کرد: این دوره‌های آموزشی به مدت 90 ساعت برای شرکت‌کنندگان و علاقه‌مندان برگزار می‌شود و در کلاس‌ها امور مقدماتی مانند تعویض روغن، شمع، پنچرگیری و ... به بانوان آموزش داده می‌شود.

انتهای‌پیام/61002/م20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول