اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گلستان ایران کوچک، بهشت مسافران نوروزی – 7

خالقی: اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی در علی‎آبادکتول

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان علی‎آبادکتول گفت: طرح بسیج سلامت نوروزی همانند سال‎های قبل از اول اسفندماه تا 15 فروردین در این شهرستان اجرا می‎شود.

خالقی: اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی در علی‎آبادکتول

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان،‌ مرضیه خالقی بعدازظهر امروز در نخستین جلسه ستاد تسهیلات سفر شهرستان علی‎آبادکتول، اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی در سطح شهرستان را یکی از اقدامات آن شبکه عنوان کرد و اظهار داشت: این طرح از ساعت هشت صبح تا هشت شب در تمام ساعات اداری و غیراداری، روزهای تعطیل و غیرتعطیل اجرا می‎شود.

وی ادامه داد: ضمن تشکیل اکیپ‎های بازرسی توسط همکاران مرکز بهداشت، هماهنگی لازم برای نظارت بر سلامت آب آشامیدنی، بازرسی اماکن تهیه و فروش موادغذایی در سطح شهرستان به ویژه در بازارهای بهاره و هفتگی و حتی اماکن بین جاده‎ای، انجام نمونه‎برداری از سطح تمام کارگاه‎های شیرینی‎پزی و فروشگاه‎های توزیع شیرینی و به ویژه نظارت بر تهیه و توزیع شیرینی‎های سنتی و خانگی انجام می‎شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان علی‎آبادکتول خاطرنشان کرد: نظارت بر استخرهای شنا و تطبیق با استانداردهای بهداشتی، نظارت بر توزیع سالاد و سبزی خام در رستوران‎ها و ساماندهی فعالیت‎های دستفروشان به ویژه ارائه‎کنندگان مواد غذایی حساس انجام خواهد شد.

آماده‎باش تمام پایگاه‎های اورژانس 115 علی‎آبادکتول

خالقی، طرح امداد نوروزی را از دیگر اقدامات این شبکه اعلام کرد و افزود: در این طرح تمام پایگاه‎های اورژانس 115 به حالت آماده‎باش هستند تا امدادرسانی لازم را به مصدومان حوادث احتمالی در شب چهارشنبه آخر سال، سوانح جاده‌ای و تمام خدمات اورژانس پیش بیمارستانی ارائه کنند.

وی تصریح کرد: در طرح امداد نوروزی تمام مراکز درمانی شهرستان با حساسیت بیشتر نسبت به ارائه خدمات کیفی و مناسب اورژانس بیمارستانی و خدمات درمانی تخصصی اقدام خواهند کرد. 

پنج مسجد در علی‎آبادکتول با هماهنگی کامل برای مسافران آماده است 

محمدرضا علمشاهی، مسئول ستاد اقامه نماز شهرستان علی‎آبادکتول عنوان کرد: پنج مسجد در سطح شهرستان با هماهنگی کامل برای مسافران آماده است و دو مسجد دیگر نیز برای اسکان مسافران پیش‎بینی شده است و آبجوش صلواتی نیز توسط خادمان در اختیار مسافران قرار خواهد گرفت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی‎آبادکتول نیز در این زمینه اعلام آمادگی کرد و گفت: ستاد اسکان دانشگاه همانند سال‎های قبل از 30 اسفندماه شروع به کار می‎کند.

دانشگاه آزاد علی‎آبادکتول توانایی اسکان شبانه‎روزی 50 خانوار را دارد

لادن مقدم با بیان اینکه این واحد دانشگاهی پذیرای اسکان‎دهی به تمام اساتید دانشگاهی سراسر کشور است، بیان داشت: ما در این واحد توانایی اسکان شبانه‎روزی 50 خانوار را داریم.

در این جلسه مقرر شد، اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری علی‎آبادکتول به همراه هلال‌احمر در ورودی شهر آماده باشند.

ادارات علی‎آبادکتول لیست کشیک خود را برای تهیه دفترچه تا 17 اسفندماه تحویل دبیر ستاد تسهیلات نوروزی کنند.

پوشش کامل امنیتی در سراسر شهرستان به ویژه در دو دهنه محمدآباد و زرین‎گل داده شود.

برای معرفی شهرستان با همکاری ادارات بروشورها و کتابچه‎هایی تهیه شود، ضمناً این اتحادیه‎های خبازان، اداره تعزیرات و اداره غله نیز تمهیدات لازم را در خصوص کشیک نانوایی‎ها انجام دهند.

همچنین ممانعت از حفاری‎ها در سطح شهرستان به غیر از موارد ضروری طبق سنوات گذشته از 10 اسفندماه تا 15 فروردین انجام می‌شود.

انتهای پیام/2307/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول