اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در رقابت‌های دسته یک بسکتبال باشگاه‌های کشور صورت گرفت

جشن بسکتبالیست‌های قزوینی برای حضور در رقابت‌های سوپرلیگ

خبرگزاری فارس: در دیدار سوم از مرحله پلی‌آف رقابت‌های لیگ دسته یک بسکتبال باشگاه‌های کشور بسکتبالیست‌های تکماش قزوین حضور در رقابت‌های سوپرلیگ را در قزوین جشن گرفتند.

جشن بسکتبالیست‌های قزوینی برای حضور در رقابت‌های سوپرلیگ

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، در این دیدار که سومین دیدار دو تیم تکماش قزوین و فولاد ماهان اصفهان در چارچوب رقابت‌های مرحله پلی‌آف لیگ دسته یک بسکتبال باشگاه‌های کشور محسوب می‌شد، بسکتبالیست‌های تیم تکماش در حضور بیش از 400 تماشاگر سالن شهید بابایی قزوین با نتیجه 86 بر 79 مقابل میهمان خود به برتری رسیدند تا برای نخستین بار جواز حضور در رقابت‌های سوپرلیگ بسکتبال باشگاه‌های کشور را کسب کنند.

در این دیدار حساس و تماشایی دو تیم در پایان وقت‌های قانونی این دیدار به تساوی 68 بر 68 دست پیدا کردند تا یک وقت پنج دقیقه‌ای تیم صعود کننده به رقابت‌های سوپرلیگ بسکتبال باشگاه‌های کشور را مشخص کند.

در وقت‌های اضافه این دیدار اما این بازیکنان تیم تکماش قزوین بودند که با استفاده از حمایت بی‌دریغ تماشاگران خودی توانستند سوار بر بازی شوند و در پایان با نتیجه 86 بر 79 تیم فولاد ماهان اصفهان را با شکست بدرقه کنند.

در کوارتر نخست این دیدار حساس تیم تکماش قزوین با نتیجه 21 بر 16 به برتری رسید و در کوارتر دوم هم برتری خود را حفظ کرد تا در نهایت نیمه نخست این بازی با نتیجه 33 بر 27 همچنان به سود تکماشی‌ها باشد.

در آغاز نیمه دوم و کوارتر سوم باز هم برتری نسبی با بازیکنان تیم تکماش قزوین بود و در پایان این کوارتر این شاگردان ابوالقاسم کیانی در تیم تکماش قزوین بودند که با نتیجه 55 بر 48 به برتری رسیدند.

اما در کوارتر چهارم و پایانی این دیدار بازیکنان تیم تکماش قزوین که به نوعی سرمست از اختلاف امتیاز ایجاد شده بودند، بازی را از دست دادند تا در فاصله تنها 10 ثانیه به پایان این بازی در وقت‌های قانونی با نتیجه 68 بر 65 از میهمان اصفهانی خود عقب بیافتند.

در حالی که استرس عجیبی روی تماشاگران، بازیکنان، نیمکت‌نشینان و کادر فنی تیم تکماش قزوین بود و تنها دو ثانیه به پایان این دیدار زمان باقی مانده بود پرتاب سه امتیازی ناصر عمری که از پشت محوطه جریمه انجام گرفت به گل تبدیل شد و با این پرتاب موجی از شور و شادی سالن را در برگرفت.

بازیکنان تیم بسکتبال تکماش قزوین که با این پرتاب سه امتیازی بازی را به تساوی کشانده بودند با استفاده از روحیه بالای خود انرژی مضاعفی گرفتند و توانستند بازیکنان تیم فولاد ماهان اصفهان را که در وقت‌های اضافی با استرس بالا بازی می‌کردند به نوعی خلع سلاح کنند و در پایان جشن صعود را در قزوین برپا کنند.

تیم تکماش قزوین در بازی نخست خود مقابل تیم فولاد ماهان در اصفهان با نتیجه 74 بر 67 تن به شکست داده بود و در بازی دوم خود در قزوین موفق شد این تیم را با نتیجه 75 بر 66 با شکست بدرقه کند تا با توجه به اختلاف امتیاز بیشتر کار به بازی سوم در قزوین کشیده شود.

انتهای پیام/77004/ع30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول