اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اردیبهشت ماه 92

اردوی آماده‌سازی تیم ملی بزرگسالان بسکتبال با ویلچر برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن بسکتبال با ویلچر جانبازان و معلولان ایران گفت: اردوی آماده‌سازی تیم ملی بزرگسالان بسکتبال با ویلچر کشورمان برای اعزام به مسابقات انتخابی آسیا و اقیانوسیه اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می‌شود.

اردوی آماده‌سازی تیم ملی بزرگسالان بسکتبال با ویلچر برگزار می‌شود

عباس آقاکوچکی در حاشیه سفر به مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی فارس در آمل با اشاره به اینکه هنوز سرمربی تیم ملی بزرگسالان این رشته ورزشی انتخاب نشده است، گفت: هم‌اکنون تیم ملی زیر 23 سال بسکتبال جانبازان و معلولان کشورمان در اولویت است.

وی افزود: پس از پایان محرومیت تحمیلی ایران از سوی فدراسیون جهانی بسکتبال با ویلچر جانبازان و معلولان که به خاطر عدم حضور تیم ملی کشورمان مقابل اسرائیل غاصب اعمال شد بسکتبالیست‌های زیر 23 سال کشورمان با حضور در مسابقات آسیایی برای اعزام به مسابقات جهانی پس از پنج سال به دیدار رقبای خود در بازی‌های برون‌مرزی می‌روند.

آقاکوچکی با اشاره به اینکه این دیدارها از بیستم تا 26 خرداد ماه سال آینده در تایلند برگزار می‌شود، گفت: کشورهای ایران، عراق، استرالیا، کره جنوبی و چین با دیدار با یکدیگر تکلیف سه تیم صعودکننده به مسابقات جهانی ترکیه را مشخص می‌کنند.

رئیس انجمن بسکتبال با ویلچر فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولان کشور با اعلام اینکه این انجمن چهار تیم ملی دارد که تیم ملی جوانان زیر 19 سال را هم شناسایی کردیم، تصریح کرد: تیم ملی زیر 23 سال کشورمان تاکنون چهار اردوی آماده‌سازی را پشت سر گذاشت و اردوی پنجم آن پس از رقابت‌های لیگ برتر به عنوان آخرین اردوی سال 91 از 18 اسفند ماه به مدت یک هفته در تهران دنبال می‌شود.

آقاکوچکی با اشاره به اینکه هنوز سرمربی تیم ملی بزرگسالان این رشته ورزشی انتخاب نشده است، گفت: اردوی اماده‌سازی تیم ملی بزرگسالان که هم‌اکنون حدود 40 بازیکن را شناسایی و انتخاب کردیم از اردیبهشت ماه سال 92 آغاز می‌شود.

وی اضافه کرد: بزرگسالان بسکتبالیست ما باید 29 آبان ماه سال آینده در مسابقات انتخابی آسیا و اقیانوسیه به میزبانی کره جنوبی شرکت کنند تا تکلیف تیم‌های حاضر در رقابت‌های جهانی 2014 مشخص شود.

آقاکوچکی رقابت‌های آسیایی بسکتبال با ویلچر در کره جنوبی را بسیار سخت پیش‌بینی کرد و اذعان داشت: در این رقابت‌ها 11 تیم قدرتمند نظیر ایران، استرالیا، کره‌جنوبی، ژاپن و چین حضور دارند.

انتهای پیام/86012/ر20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول