اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سفر رئیس قوه قضائیه به گلستان -64

خوری: نخبگان، چاه‎های نفت آینده ایران هستند

خبرگزاری فارس: عضو بنیاد نخبگان استان گلستان گفت: اگر قرار است نخبگان، چاه‎های نفت آینده ایران باشند حداقل به اندازه یک چاه نفت می‌توانیم به آنها اهمیت بدهیم.

خوری: نخبگان، چاه‎های نفت آینده ایران هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، وحید خوری در حاشیه دیدار رئیس قوه قضائیه با نخبگان و اساتید دانشگاه‎های گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: نسلی که قرار است پاسخگوی فرهیختگان آینده باشد و ایران را به علم و فناوری مسلح کند باید مورد حمایت واقع شوند.

وی با بیان اینکه افق 1404 مجالی برای درنگ باقی نمی‎گذارد، تصریح کرد: ما نمایندگان نخبگان هستیم ولی این جایگاه، امانتی مقدس و گذراست که باید به نسل بعد تحویل داده شود، نسلی که در حال پرورش و شکوفایی قرار دارد و مانع خروج میلیاردها تومان ارز از ایران برای خرید دانش فنی و فناوری به سایر کشورها شود و ایران اسلامی را در شاخه‎های متعدد فناوری بی‎نیاز کند.

بنیاد نخبگان نیازمند اعتبارات با ردیف مشخص بودجه

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی گلستان متذکر شد: اگر چه در راستای پیشرفت ایران اسلامی حرکت شتابانی داشته‎ایم ولی در مقیاس جهانی در ابتدای راه قرار داریم و نیاز به حمایت‎های بیشتری داریم، سیاست اتخاذ شده توسط هیئت وزیران گرچه مصوب و ابلاغ شده، ولی عملیاتی نشده است.

به گفته خوری؛ بنیاد نخبگان نیازمند اعتبارات با ردیف مشخص بودجه، ردیف‎های سازمانی استخدامی، اجرای سیاست‎های عالی اتخاذ شده در بنیاد، توسط تمام ارگان‎های دولتی است.

وی در خصوص تشکیل بنیاد نخبگان بیان داشت: دستور تشکیل بنیاد نخبگان و گسترش شعبه‎های آن در سراسر میهن اسلامی، یادآور فرمان تاریخی معمار کبیر انقلاب در تشکیل جهاد سازندگی و سپاه پاسداران است که بی‎تردید بنیاد نخبگان وظایف هر دو سازمان را به صورت توام دارد.

رسالت نخبگان کمتر از جهادگران نیست

عضو بنیاد نخبگان گلستان با بیان اینکه رسالت بنیاد و اعضای آن کمتر از جهادگران و پاسدارانی نیست که جنگیدند، ساختند و رفتند و امانت خود را به نخبگان نسل دوم سپردند، افزود: به راستی آنان خورشید درخشنده و جاوید نخبگان ایران خواهند بود و هم‌اکنون بنیاد از یک تشکیلات اولیه تبدیل به سازمانی منسجم در عرصه جذب و شناسایی جوانان برومند در شاخه‎های متعدد علم و فناوری شده است.

خوری خواستار حمایت قوای سه‎گانه شد و ابراز داشت: حمایت های سه قوه در بعد قانونگذاری و تصویب مصوبه بنیاد در جذب و استفاده از نخبگان و تبیین راهکارهای قانونی در اختصاص اعتبارات ریالی و ارزی به نخبگان در طرح‎های تولیدی و تاسیس شرکت‎های دانش‌بنیان، معافیت‎های خدمت سربازی، استفاده از تسهیلات بنگاه‎های زودبازده، ورود به رشته‎های تخصصی در دانشگاه‎های کشور از جمله تسهیلات و امکانات اختصاص یافته به اعضای بنیاد در سال‎های اخیر است.

وی در پایان اظهار داشت: مهمترین مشکل نخبگان و بنیاد، شناخت هویت و شخصیت آنان در بین مردم است که در این سال‎ها تلاش‎های زیادی از سوی رهبر معظم انقلاب و دولت خدمتگزار انجام شده ولی هنوز کافی نیست که این مهم باید تداوم بیشتری داشته باشد.

انتهای پیام/83001/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول