اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور:

مرکز خدمات حوزه‌های علمیه پشتیبان تمام روحانیون در کشور است

خبرگزاری فارس:رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور گفت: مرکز خدمات حوزه‌های علمیه توانسته گام‌های ارزشمندی بر دارد و پشتیبان تمام روحانیون کشور باشد.

مرکز خدمات حوزه‌های علمیه پشتیبان تمام روحانیون در کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام سیدحسن ربانی عصر امروز در همایش تجلیل از همسر و فرزندان ممتاز تحصیلی طلاب و روحانیون خراسان‌رضوی اظهار کرد: از 20 سال پیش مقام معظم رهبری به دلیل محرومیت و مظلومیت روحانیت و نقش ارزشمند روحانیت دستور دادند مرکز خدماتی روحانیون تأسیس شود.

وی افزود: این مرکز از همان روزهای ابتدایی گام‌های ارزشمندی برای حمایت از روحانیت برداشت و اکنون گستره بسیار وسیعی دارد و پشتیبانی از تمامی روحانیون کشور بر عهده مرکز خدمات حوزه علمیه است.

ربانی تصریح کرد: در این 20 سال مرکز خدمات حوزه‌های علمیه مرحله به مرحله قدم‌های بلندتری توانسته بر دارد و  در چند سال پیش روحانیون با آوردن مدارک پزشکی هزینه درمان را دریافت می‌کردند و یا مقداری خوار و بار به آنها داده می‌شد اما از سال گذشته بیمه تأمین اجتماعی و بیمه تکمیلی را برای روحانیون ایجاد کردیم.

وی بیان کرد: مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با اداره هیئت مدیره و سیاست‌های رهبری سه رویکرد را پیش‌رو دارد که نخستین رویکرد آن تلقی‌ نکردن مرکز خدمات به کمیته امداد است؛ هدف این مرکز ارتقای نقش روحانی برای انجام وظیفه است و همچنین دغدغه‌های روحانیون را نسبت به معیشت و امور خانوادگی کمتر کند تا روحانیون بتوانند ماموریت خود را به خوبی انجام دهند.

رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور افزود: مرکز خدمات از نظر گستره خدمات نباید صرفا به دنبال خدمات مادی باشد بلکه باید به دنبال گزینه‌های دیگر مانند خدمات عاطفی بوده و در کنار خدمات مادی به بعد عاطفی هم توجه کند به ویژه روحانیون جوان باید بسیار مورد توجه قرار بگیرند و در هر زمینه‌‌ای به آنان رسیدگی شود.

ربانی یادآور شد: محور سوم بحث توسعه خدمات از خود روحانی به فرزندان است زیرا ما نمی‌توانیم روحانیون را از فرزندانشان جدا کنیم و باید خدمات خود را توسعه دهیم و به گونه‌ای باشیم که فرزندان روحانی از اینکه فرزند روحانی هستند به خود افتخار کنند و الگوی مناسبی برای افراد جامعه باشند زیرا آینده کشور ما در گرو فرزندان مذهبی کشور است.

انتهای پیام/70028/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول