اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله ایمانی تاکید کرد

ورود شایسته‌ترین‌ها به حوزه‌های علمیه فارس

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در فارس گفت: باید با تبلیغات لازم موجب ورود شایسته‌ترین‌ها به حوزه‌های علمیه این استان شد.

ورود شایسته‌ترین‌ها به حوزه‌های علمیه فارس

آیت‌الله اسدالله ایمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز بر ضرورت تبلیغ حوزه‌های علمیه در آموزش و پرورش و صدا و سیما برای جذب افراد مستعد و دادن قدرت انتخاب بیشتر به این نهاد‌ها در پذیرش ممتازان تاکید کرد و اظهار داشت: نباید حوزه‌ها که محلی برای تربیت انسان‌های وارسته است با آسان‌تر کردن شرایط اولیه پذیرش به دلیل کمبود داوطلب، باعث ورود افراد با آگاهی کمتر به مدارس علمیه شوند و با اطلاع‌رسانی بیشتر در ارگان‌های مربوطه می‌توان تعداد بیشتری را با حوزه آشنا و موجب راهیابی شایسته‌ترها شد.

وی با بیان اینکه مدت دو سال است که فارغ‌التحصیلان دانشگاه در حوزه‌های علمیه شیراز به عنوان طلبه حضور دارند خاطرنشان کرد: وجود این افراد ما را در تبلیغ و آموزش یاری می‌دهد و برای آنها از استادان دانشگاه که بر مباحث حوزه تسلط کافی دارند در کنار دیگر مدرسان حوزه بهره می‌بریم و در سال تحصیلی جدید حوزه‌ها، سومین گروه از دانشگاهیان، پذیرفته می‌شوند.

امام جمعه شیراز گفت: ما به دنبال ایجاد پیوند بین نخبگان و دروس تخصصی مدرسه‌های علمیه هستیم که اگر چنین نباشد حوزه جامعیت خود را از دست می‌دهد که در این راستا در مباحثی مانند تفسیر، تاریخ اسلام، فلسفه و کلام از استادان دانشگاه نیز استفاده می‌کنیم همچنین در تلاش برای چاپ نخستین نشریه تخصصی حوزه‌های علمیه فارس هستیم.

وی با اشاره به لزوم تبلیغ مناسب احکام دین در جامعه تصریح کرد: ما طلبه‌هایی را به عنوان سفیران هدایت تربیت می‌کنیم و نباید به شیراز محدود بود چراکه لازم است که این افراد در سطح استان فارس پراکنده شوند و ندای جان‌بخش اسلام را به گوش همگان برسانند.

انتهای پیام/2448/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول