اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

صبح امروز صورت گرفت

برگزاری نخستین جشنواره برداشت هندوانه خارج از فصل

خبرگزاری فارس: با حضور مسئولان کشوری و استانی و جمعی از کشاورزان و تولیدکنندگان، نخستین جشنواره برداشت هندوانه خارج از فصل در زرآباد برگزار شد.

برگزاری نخستین جشنواره برداشت هندوانه خارج از فصل

به گزارش خبرگزاری فارس از زرآباد، نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهادکشاورزی صبح امروز در مراسم برگزاری نخستین جشنواره برداشت هندوانه خارج از فصل در زرآباد اظهار داشت: از اینکه امروز خداوند این توفیق را نصیب بنده کرد تا در جمع کشاورزان و تولیدکنندگان زحمتکش و پر توان این منطقه حاضر شوم بسیار خرسندم.

آیت‌الله حسن عالمی افزود: کشاورزان زحمتکش‌ترین قشر جامعه هستند و به همین لحاظ خداوند تمام نیازهای انسان‌ها را در اختیار آن‌ها قرار داد.

 

وی بیان کرد: منطقه زرآباد بسیار پر استعداد و دارای مردمی پرتوان است که باید بالاترین اشتغالزایی را در سطح کشور داشته باشد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین نعمت‌هایی که خداوند به انقلاب اسلامی داده است، نعمت ولایت است که با این نعمت توانسته‌ایم استقلال کشور و این منطقه را حفظ کنیم.

عالمی بیان داشت: رسیدگی به مشکلات کشاورزان باید در اولویت کار مسئولان کشوری و استانی قرار گیرد از این طریق ما می‌توانیم به امر خودکفایی برسیم.

 

 

 

وی گفت: امیدواریم با تمام توان، کاستی‌های این مرزداران شایسته نظام جمهوری اسلامی را برآورده کنیم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان هم در ادامه این مراسم از حضور جهادگرانه آیت‌الله عالمی که موجب دلگرمی کشاورزان منطقه شد تقدیر و تشکر کرد.

رضا نجفی گفت: ما برای حل مشکلات کشاورزان استان اهتمام ویژه‌ای داریم به خصوص در جمع‌آوری آب‌های روان و پرداخت خسارات به کشاورزان که سعی و تلاش ما بر این است تا کشاورزان عزیز در این زمینه نگرانی و دغدغه کمتری داشته باشند.

وی افزود: تاکنون 130 هزار هکتار سطح زیر کشت پاییزه و بهاره در استان داشته‌ایم که پیش‌بینی می‌شود این مقدار به 190 هزار هکتار افزایش یابد.

 

 

رئیس سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان بیان کرد: 20 درصد کشاورزی ما نسبت به سال قبل رشد داشته است.

نجفی ادامه داد: در بخش توسعه کشاورزی ما توانسته‌ایم 13 هزار شغل ایجاد کنیم و همچنین در این زمینه 944 طرح با رقم یک‌هزار و 570 میلیارد ریال را به تصویب رساندیم.

وی تصریح کرد: کشاورزانی که در بخش کشاورزی تسهیلات بانکی تا سقف 10 میلیون دریافت کرده‌اند این امر استعمال شده و تا پنج سال آینده تمدید شده است.

بخشدار زرآباد نیز در این مراسم اظهار داشت: زرآباد با جمعیت 21 هزار نفر و 22 پارچه آبادی دارای بخش ارضی و بحری است و 25 هزار کیلومتر مرز آبی دارد.

مجتبی شجاعی گفت: 14 هزار نفر در این منطقه شاغل هستند و به همین خاطر در زمینه اشتغال بیکار نداریم که از این تعداد 10 هزار نفر در بخش کشاورزی و 4 هزار نفر در بخش صیادی مشغول به فعالیت هستند.

وی اضافه کرد: مردم این منطقه دلداده به اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی هستند و با وجود سفرهای متعددی که به کشورهای همجوار دارند، سفیران انقلاب اسلامی با کشورهای منطقه محسوب می‌شوند و از طرفی مرزداران ارزشمندی که با همدلی و یکرنگی در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند و نسبت به فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی بسیار حساس هستند.

بخشدار زرآباد اذعان داشت: قبل از انقلاب اسلامی این منطقه هیچ گونه زیرساخت‌های مناسبی نداشت که با پیروزی انقلاب تحول عظیمی در منطقه اتفاق افتاد.

شجاعی گفت: این جشنواره به منظور معرفی هرچه بهتر محصول هندوانه خارج از فصل زرآباد که به عنوان نخستین هندوانه برداشت شده و محصول زینت دهنده سفره‌های شب عید خانواده‌های ایرانی خواهد بود، برای اولین‌بار به ابتکار جهاد کشاورزی استان، بخشداری، شورای اسلامی شهر و حوزه مقاومت بسیج زرآباد برگزار شد.

وی افزود: هندوانه زرآباد تولید ملی آن هم از نوع با کیفیت، بسیار لذیذ و محبوب نزد بازار داخلی و بسیار مشهور در بازار کشورهای همسایه از جمله ترکیه، عراق و کشورهای حاشیه خلیج‌فارس است که در این ایام در فصل برداشت آن قرار داریم.

بخشدار زرآباد تصریح کرد: محصول هندوانه با توجه به سوددهی و بازار مناسب در داخل و خارج، جایگاه خاصی در بین کشاورزان در بخش زرآباد دارد، به طوری که در سال گذشته مرغوب‌ترین هندوانه کشور، هندوانه زرآباد بود و بیش از 100 هزار تن هندوانه مرغوب زرآباد به اقصی نقاط کشور و خارج از کشور حمل شد.

شجاعی بیان کرد: در سال‌جاری پیش‌بینی می‌شود با توجه به تجربه سال گذشته و ارتقای شاخص‌های علمی، کاشت و داشت این محصول و تدابیر مدیریت جهادکشاورزی، بیش از 30 درصد افزایش برداشت نسبت به سال گذشته داشته باشیم.

وی اذعان داشت: برگزاری این جشنواره خداقوتی به کشاورزان و همچنین فعالان عرصه کشاورزی در بخش دولتی و خصوصی و معرفی هرچه بهتر این محصول و ارزش‌های کشاورزی این خطه از کشورمان در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی است.

در این مراسم حجت‌الاسلام مجد محمدی نماینده ولی‌فقیه در سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان، مسئولان کشاورزی استان و شهرستان، تولیدکنندگان و بهره‌برداران و جمع زیادی از مردم منطقه حضور داشتند.

در پایان مراسم نیز از 20 نفر از کشاورزان، تولیدکنندگان تقدیر و هدایایی به رسم یادبود به آنان اعطا شد.

انتهای پیام/75002/ر40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول