اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست صنعت، معدن و تجارت فومن:

48 تن سیب و پرتقال در فومن توزیع می‌شود

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت فومن از توزیع 48 تن سیب و پرتقال در این شهرستان خبر داد.

48 تن سیب و پرتقال در فومن توزیع می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از فومن، مهدی نقدی ظهر امروز در جلسه تنظیم بازار این شهرستان با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده در آستانه نوروز 92 برای ساماندهی بازار فومن اظهار کرد: در راستای برنامه‌های تنظیم بازار بهاره در فومن مقدار 20 تن سیب و 28 تن پرتقال شب عید برای توزیع در این شهرستان در نظر گرفته شده است.

وی درباره زمان توزیع میوه‌ها، اذعان کرد: این میوه‌ها در روزهای پایانی سال با اطلاع‌رسانی مناسب و نرخ مصوب دولتی توزیع می‌شود.

این مسئول از بازرسی بر نحوه عملکرد واحدهای صنفی فومن خبر داد و افزود: با توجه به حضور مسافران نوروزی در مناطق گردشگری این شهرستان به‌ویژه ماسوله و قلعه‌رودخان، طبق هماهنگی‌های صورت گرفته، مقرر شده تا یک تیم بازرسی متشکل از بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت و مجمع امور صنفی فومن در ایام نوروز در مناطق مذکور حضور یابند و بر روند ارائه خدمات و عرضه کالا نظارت کنند.

وی اضافه کرد: طرح نظارتی ویژه نوروز با حضور ده ها نفر از بازرسان این اداره، مجمع امور صنفی، ناظران افتخاری و همکاری تعزیرات حکومتی از تاریخ 15 اسفند جاری تا 25 فروردین در فومن اجرا می‌شود.

نقدی، برخورد با متخلفان را از برنامه‌های مهم طرح نظارتی ذکر کرد و یادآور شد: بازرسان طرح نظارتی ویژه نوروز با هدف نظارت بر روند عرضه کالا و خدمات، عدم بروز هرگونه کمبود در عرضه کالا و مقابله با تخلفات احتمالی در سطح بازار و بنگاه‌های اقتصادی، فعالیت و نظارت خود را تشدید می‌کنند.

به گفته وی، تاکنون حدود 20 واحد صنفی فومن که عمدتاً در زمینه عرضه کالای پرمصرف این ایام به ویژه گوشت قرمز، مرغ، مواد غذایی، پوشاک و کیف و کفش فعالیت می‌کنند، برای برگزاری فروش‌های فوق‌العاده در ایام پایانی سال اعلام آمادگی کرده‌اند.

سرپرست صنعت، معدن و تجارت فومن، خاطرنشان کرد: این واحدها با نصب پرده و پلاکارد اقدام به عرضه کالای خود با تخفیف حدود پنج تا 10 درصد نسبت به قیمت‌های مشابه در بازار می‌کنند.

وی تصریح کرد: توزیع برخی اقلام اساسی و پرمصرف غذایی در ایام عید نظیر برنج، گوشت قرمز، گوشت مرغ، روغن، و شکر نیز در صورت افزایش قیمت‌ها و یا کمبود عرضه در بازار در دستور کار قرار گرفته است که در این زمینه کالای مذکور با نرخ مصوب دولتی عرضه می‌شوند.

نقدی با اشاره به اهمیت برگزاری نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا برای سهولت تامین مایحتاج عمومی مردم در فصول مختلف سال، متذکر شد: نمایشگاه عرضه مستقیم کالای بهاره با مشارکت بالغ بر 50 واحد صنفی و تولیدی این شهرستان از تاریخ 15 تا 25 اسفند جاری از ساعت 9 صبح تا 9 شب برگزار می‌شود.

وی از شهروندان فومن خواست با حضور در نمایشگاه بهاره و بازدید از آن کالای مورد نیاز خود را با پنج تا 15 درصد تخفیف در مقایسه با قیمت‌های مشابه در سطح بازار تهیه کنند.

این مسئول، برگزاری گشت‌های مشترک بازرسی با اداره‌هایی نظیر بهداشت، دامپزشکی، تعزیرات و فرمانداری را از دیگر برنامه‌های شهرستان در حوزه نظارت بر فعالیت مراکز ارائه خدمات و کالا در ایام پایانی سال و نیز روزهای آغاز سال نو عنوان کرد.

انتهای پیام/84002/صا30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول