اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه میوه و سبزی اصفهان:

مردم برای خرید میوه شب عید عجله نکنند / ذخیره‌ به اندازه کافی داریم

خبرگزاری فارس: رییس اتحادیه میوه و سبزی‌فروشان اصفهان گفت: مردم برای خرید میوه شب عید عجله نکنند، ذخیره‌سازی برای شب عید داریم، اما مشکل توزیع ناصحیح است که باید در مورد آن نیز برنامه‌ریزی مطلوب انجام گیرد.

مردم برای خرید میوه شب عید عجله نکنند / ذخیره‌ به اندازه کافی داریم

نوروزعلی اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: با توجه به افزایش قیمت ارز و وجود تحریم‌ها، افزایش قیمت میوه امری طبیعی است و ما در زمینه کاهش قیمت میوه شب عید کار خاصی نمی‌توانیم انجام دهیم.

وی افزود: آینده بدی برای میوه می‌بینم و مانند بنزین و مسکن در میوه هم دچار مشکل می‌شویم و لطمه اصلی آن تابستان نمایان می‌شود و باید به فکر آینده بود و برای آن برنامه‌ریزی کرد.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی‌فروشان اصفهان تصریح کرد: هشت سال است در زمینه ذخیره سازی میوه شب موفق نبوده‌ایم، باید عیب‌ها و کاستی‌ها را رفع کنیم و هر سال بهتر و موفق‌تر از سال قبل عمل کنیم نه اینکه سال بعد هم همان اشتباهات را دوباره تکرار کنیم و دولت باید مدیریت بازار را در دست بگیرد.

وی ادامه داد: مردم هیچ عجله‌ای برای خرید میوه شب عید نکنند میوه به اندازه کافی ذخیره شده و میوه ذخیره شده توسط دولت آن‌طور که در رسانه‌ها اعلام کرده‌اند 280 هزار تن است که حدود دو هفته دیگر در شرکت تعاونی‌ها توزیع می‌شود.

نوروزی با بیان این مطلب که علت اصلی گرانی تحریم است، افزود: دولت، پرتقال شمال را خریداری و ذخیره کرده، اما نمی‌توان آن را تا فروردین ماه نگه داشت، در اصفهان نیز به جز سیب سمیرم تولید داخلی میوه دیگری نداریم.

وی اضافه کرد: ایران کشوری چهار فصل است و می‌تواند در زمینه میوه خودکفا باشد، اما این امر نیازمند مدیریت صحیح و کارآمد است و اگر برنامه‌ریزی صحیحی صورت گیرد، این مهم انجام می‌شود.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی‌فروشان تاکید کرد: با کاغذ بازی نمی‌شود کاری از پیش برد و باید برنامه‌ریزی صحیح صورت گیرد.

انتهای پیام/2301/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول