اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در سطح کشور

بزرگ‌ترین واحد تولید چیپس میوه در مرند راه‌اندازی شد

خبرگزاری فارس: به مناسبت سی و چهارمین سالگرد انقلاب اسلامی نخستین و بزرگ‌ترین واحد تولیدکننده چیپس و خلال میوه‌جات، سبزیجات و میوه‌جات خشک سطح کشور در شهرستان مرند مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

بزرگ‌ترین واحد تولید چیپس میوه در مرند راه‌اندازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مرند، مسعود محمدیان رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی صبح امروز درحاشیه افتتاح و بهره‌برداری از چهار پروژه مهم در بخش کشاورزی شهرستان مرند در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به ایجاد کارخانه چیپس میوه در محل شهرک صنعتی شهرستان مرند به ظرفیت 3 هزار تن در سال اظهار کرد: این واحد تولید چیپس با سرمایه‌ای بالغ بر 20 میلیارد ریال احداث شده که 3 میلیارد و 550 میلیون ریال آن از محل تسهیلات بانکی بوده است.

وی با بیان اینکه در این مرکز انواع میوه‌جات هسته‌دار و بدون هسته فرآوری می‌شود، ادامه داد: واحد تولیدکننده چیپس و خلال میوه‌جات، سبزیجات و میوه‌جات خشک شهرستان مرند برای 30 نفر ایجاد اشتغال کرده است که کشورهای عربی، ترکیه، ارمنستان، گرجستان و سلیمانیه عراق بازارهای مصرف این گونه از محصولات را تشکیل می‌دهند.

محمدیان با بیان اینکه سیاست این سازمان بر توسعه صنایع تبدیلی، بسته‌بندی و فرآوری محصولات کشاورزی استوار است، افزود: شهرستان مرند قطب تولید محصولات سردرختی در آذربایجان‌شرقی است از این رو توسعه این واحدها در این شهرستان از مصوبات کارگروه توسعه کشاورزی این شهرستان بوده است.

فرماندار شهرستان مرند نیز در این آیین با بیان اینکه انتزاع بخشی از اختیارات وزارت صنعت، معدن و تجارت در حوزه تنظیم بازار محصولات کشاورزی و انتقال این وظایف به وزارت جهادکشاورزی در راستای حمایت از تولیدکنندگان محصولات کشاورزی بوده است، افزود: امیدوارم مصوبه اخیر مجلس بتواند در بالابردن توان تولیدی تولیدکنندگان محصولات کشاورزی قدم‌های ویژه‌ای بردارد.

بهنام رضوانی ضمن قدردانی از سرمایه‌گذاران بخش کشاورزی به ویژه صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات کشاورزی افزود: امیدوارم در عرصه جهاد اقتصادی ضمن بالابردن توان اقتصادی تولیدکنندگان، بتوانیم تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم.

بهره‌برداری از یک واحد گاوداری شیری و پرواربندی 150 راسی با 409 تن شیر و 49 تن گوشت قرمز با اعتباری بالغ بر 6 میلیارد ریال در دیزج حسین‌بیگ، یک واحد مرغداری گوشتی 20 هزار قطعه‌ای در روستای دولت‌آباد و افتتاح 84 طرح آبیاری تحت فشار به وسعت 250 هکتار با اعتبار بلاعوض 8 میلیارد و 750 میلیون ریال در شهرستان مرند از دیگر طرح‌های مورد افتتاح رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی در شهرستان مرند همزمان با سی و چهارمین سالگرد انقلاب اسلامی بود.

انتهای پیام/60009/ع30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول