اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در کرمان:

پاک‌ترین و بی‌مسئله‌ترین قشر جامعه روحانیت است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان گفت:‌ پاک‌ترین و بی‌مسئله‌ترین قشر جامعه روحانیت است که امروز وجود روحانیت در آموزش و پرورش به خوبی دیده می‌شود.

پاک‌ترین و بی‌مسئله‌ترین قشر جامعه روحانیت است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، آیت‌الله سید یحیی جعفری امروز در دیدار با جمعی از فرهنگیان اداره کل آموزش و پرورش کرمان به مناسبت هفته امور تربیـتی و تربیت اسلامی اظهار داشت: تعلیم و تربیت مسئله مهمی در نظام جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود و تربیت انسان‌ها در حد و اندازه این نظام، کار بسیار مشکلی است.

وی ‌افزود: همه کلمات قصار حضرت امام خمینی (ره)، پیرامون مسئله انسان‌سازی، تهذیب نفس و تزکیه اخلاق است و در این زمینه مقام معظم رهبری در مورد مسائل فرهنگی و تربیتی توجه ویژه دارند.

جعفری با بیان اینکه انقلاب اسلامی، کارخانه انسان‌سازی است، گفت: پاک‌ترین و بی‌مسئله‌ترین قشر جامعه روحانیت است که امروز وجود روحانیت در آموزش و پرورش به خوبی دیده می‌شود و نشان از تعامل و همکاری حوزه و آموزش و پرورش است.

وی با بیان حدیثی از امام صادق (ع) که می‌فرمایند، ‌سه خصلت حسن خلق، فرو بردن خشم و چشم ‌از گناه حفظ کردن‌ بر بزرگواری آدم دلالت می‌کند، خاطر نشان کرد: سخن این بزرگواران در امور کار و زندگی ما باید جاری و ساری شود و آنها را سرلوحه کارمان قرار دهیم.

ابراهیم شیخ‌بهایی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در این دیدار با تبریک هفته امور تربیتی و قدردانی از امام جمعه کرمان و حمایت ایشان از برنامه‌های آموزش و پرورش گفت: با اجرای سند تحول بنیادین و جدا شدن حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی و تربیت بدنی مسائل تربیتی بسیاری زیر پوشش قرار گرفته و با جدیت پیگیری می‌شود.

وی اظهار داشت: نهاد مقدس امور تربیتی در سال 1359 با تصمیم شهیدان بزرگوار رجایی و باهنر تأسیس شد و اقدامات خوبی در تربیت فرزندان این مرز و بوم انجام گرفت‌ و با رونمایی از سند تحول بنیادین که رویکرد تربیتی و قرآنی دارد، طرح‌های بسیار خوبی در مدارس در حال انجام و پیگیری است‌.

انتهای پیام/2446/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول